Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

tidsplanNår markedsprogrammet og handlingsplanene er lagt er siste steg å lage en tidsplan som viser hvilke virkemidler som skal brukes og hvilke markedsaktiviteter som skal gjennomføres.

Tidsplanens funksjon er å koordinere alle aktivitetene som skal gjennomføres til en helhetlig markedsinnsats for å realisere markedsstrategiene som skal lede frem til realisering av markedsmålene.

Tidsplanen må angi:

  • Hvilke virkemidler og markedsaktiviteter som skal gjennomføres
  • Hva som er formålet med dem og hvilke resultater som skal nås
  • Når de skal gjennomføres
  • Hvem som er ansvarlig for gjennomføringen
  • Hvor mye penger og tid som kan brukes på markedsaktiviteten
  • Hvordan resultatene skal kontrolleres mot virkemiddel- og aktivitetmålene.

Eksempel på en tidsplan i sin aller enkleste form er vist under:

tidsplan

En slik fremstilling gir et raskt og enkelt oversiktsbilde av hvilken aktiviteter som skal  gjennomføres uke for uke eller måned for måned.

Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.