Lightspeed webhotell

tidsplanNår markedsprogrammet og handlingsplanene er lagt er siste steg å lage en tidsplan som viser hvilke virkemidler som skal brukes og hvilke markedsaktiviteter som skal gjennomføres.

Tidsplanens funksjon er å koordinere alle aktivitetene som skal gjennomføres til en helhetlig markedsinnsats for å realisere markedsstrategiene som skal lede frem til realisering av markedsmålene.

Tidsplanen må angi:

  • Hvilke virkemidler og markedsaktiviteter som skal gjennomføres
  • Hva som er formålet med dem og hvilke resultater som skal nås
  • Når de skal gjennomføres
  • Hvem som er ansvarlig for gjennomføringen
  • Hvor mye penger og tid som kan brukes på markedsaktiviteten
  • Hvordan resultatene skal kontrolleres mot virkemiddel- og aktivitetmålene.

Eksempel på en tidsplan i sin aller enkleste form er vist under:

tidsplan

En slik fremstilling gir et raskt og enkelt oversiktsbilde av hvilken aktiviteter som skal  gjennomføres uke for uke eller måned for måned.

Fant du ikke svaret? Spør redaksjonen!

Fant du ikke svaret?

Fyll ut skjemaet under hvis du har et spørsmål knyttet til denne artikkelen.

Ditt spørsmål:

Ditt navn:

E-post:

Rapporter en feil, mangel eller savn

Rapporter en feil, mangel eller et savn

Benytt skjemaet under hvis du finner en feil eller mangel i en av våre artikler. Uten tilbakemeldinger fra våre lesere er det umulig for oss å forbedre våre artikler.

Jeg ønsker å rapportere inn en:

En feilEn mangelEt savn

Angi en feil, mangel eller savn:

Ditt navn:

E-post:

Du kan også laste ned denne artikkelen og resten av artikkelserien som en e-bok Artikkelserien fortsetter under.

Topp20 artikler
Siste 20 artikler
Nye artikkelserier