MARKEDSFØRING

På denne siden finner du artikkelserier knyttet til fagområdet markedsføring.
Klikk på den artikkelserien du ønsker å lese.

Artikkelseriene kan du lese som en lærebok ved å starte med den første artikkelen og klikke til neste artikkel nederst på siden. Under hver enkelt artikkel finner du en fullstendig innholdsfortegnelse over alle artiklene i serien.

Markedsføring

/wp-content/uploads/e-handel-1-300x115.png

Digital markedsføring >> E-handel

Hva er e-handel, hvordan utvikle en egen nettbutikk og hvordan bruke netthandel som ett effektivt virkemiddel?


/wp-content/uploads/epost-300x118.gif

Digital markedsføring >> E-postmarkedsføring

Hva er e-postmarkedføring og hvordan gå frem for å bruke e-postmarkedføring som ett effektivt virkemiddel?


/wp-content/uploads/nettsider-300x126.jpg

Digital markedsføring >> Eget nettsted

Hvordan gå frem for å utvikle et eget nettsted som løser virksomhetens kommunikasjonsoppgaver?


/wp-content/uploads/ikke-seo-vennlige-teknologi-300x200.jpg

Digtal markedsføring >> SEO

En artikkelserie som tar for seg alt du trenger å vite om søkemotoroptimalisering. En effektiv form for “gratis markedsføring” siden Google står for omtrent 90% av trafikken på nettet.


/wp-content/uploads/markedskommunikasjon-300x127.jpg

Direkte markedsføring

Hva er direkte markedsføring og hvordan bruke denne markedsføringsformen på en effektiv måte?


/wp-content/uploads/distribusjon-300x222.jpg

Distribusjon

Hva er distribusjon, hvilke distribusjonsformer finnes, hva bør vi tenke på når vi skal velge distribusjonstrategi og distribusjonpartnere?


/wp-content/uploads/event-marketing-300x225.jpg

Eventmarkedsføring

Hva er eventmarkedsføring og hvordan bruke eventmarkedsføring på en effektiv måte. I denne artikkelserien finner du svar på alt du måtte lure på om eventmarkedsføring og bruken av denne form for markedsføring.


/wp-content/uploads/marked-suksessfaktor-300x187.jpg

Grunnleggende markedsføring

Etter å ha lest artikkelserien vil du vite hva markedsføring er, hvilke markedsføringteknikker som finnes og hvordan du skal gå frem for å lykkes med markedsføringen av noe.


/wp-content/uploads/Internationalisering-300x100.jpg

Internationalisering

I denne artikkelserien går vi igjennom hva internasjonalisering er og hva det er viktig å tenke på når virksomheten skal ta skrittet ut på nye internasjonale markeder.


/wp-content/uploads/kjopstyper-300x200.jpg

Kjøpsprosessen

Hva er en kjøpsprosess, hva består kjøpsprosessen av og hvordan kan du påvirke denne kjøpsprosessen slik at den ender opp med at kunden kjøper ditt produkt. I denne artikkelserien finner du svarene.


wp-content/uploads/TV-reklame-300x168.jpg

Kommunikasjonsvirkemidler

Hva er et kommunikasjonsvirkemiddel, hvilke finnes og hvordan bruke dem for å løse kommunikasjonsoppgaver?


wp-content/uploads/pacesettende-lederstil.jpg

Konkurransefortrinn

Hva er et konkurransefortrinn, hvorfor er dem viktige og hvordan gå frem for å skape dem? I denne artikkelserien finner du svarene.


/wp-content/uploads/konkurrenter-300x163.jpg

Konkurrent

Artikler som går igjennom konkurrentbegrepet, forklarer hvordan du gjennomfører en konkurranse- og konkurrentanalyse for å velge en korrekt konkurrentstrategi.


/wp-content/uploads/kundeanalyse-1-300x155.jpg

Kundeperspektivet

En gjennomgang av moderne markedsføring, sett ut i fra ett helhetlig perspektiv, hvor alt virksomheten er, gjør og sier må stemme overens for å få ønsket effekt.


wp-content/uploads/malgruppe.jpg

Målgruppe

Hvordan gå frem for å velge korrekt målgruppe for virksomheten og virksomhetens verditilbud? I denne artikkelserien går vi igjennom dette spørsmålet.


/wp-content/uploads/marked.jpg

Markeder

Hva er et marked, hvilke markeder og markedsformer finnes, hva kjennetegner dem og hvordan bruke dem i operativ markedsføring? I denne artikkelserien ser vi nærmere på disse viktige markedspørsmålene.


/wp-content/uploads/markedskommunikasjon-hva-er.jpg

Markedskommunikasjon

Hva er markedskommunikasjon, hvilke former for markedskommunikasjon finnes og hvordan bruke markedskommunikasjon som et konkurransevirkemiddel?


/wp-content/uploads/markedsplan1-300x200.jpg

Markedsplan

Hva er en markedsplan, hvilken funksjon har markedsplanen, hva inngår i den og hvordan gå frem for å lage en markedsplan for virksomheten.


wp-content/uploads/forretningsmann.jpg

Markedsplanlegging

En gjennomgang av hvorfor markedsplanlegging er viktig og hvordan du bør gå frem for å få suksess med din markedsplanlegging.


/wp-content/uploads/marked-segmentering.jpg

Markedssegmentering

Hva er markedsegmentering og hvordan gå frem for å segmentere markedet? I denne artikkelserien går vi igjennom dette, pluss alt annet du måtte lure på om markedssegmentering.


/wp-content/uploads/2013/12/markedsystemet-innhold-280x300.jpg

Markedssystemet

Hva inngår i mikrosystemet, hvilken betydning har disse forholdene i forhold til de øvrige forholdene i markedssystemet og hvordan kartlegge disse variablene.

I denne artikkelserien finner du svarene, sammen med gode råd og tips om hva du må tenke på.


/wp-content/uploads/varemerke-300x172.jpg

Merkevarebygging

Hva er merkevarebygging og hvordan gå frem for å bygge en sterk merkevare? I denne artikkelserien går vi igjennom disse kritiske spørsmålene.


/wp-content/uploads/anvendt-etikk-300x168.png

Moral & etikk

Hva er moral og etikk, hva er forskjellen, hvilke typer moral og etikk finnes? I denne artikkelserien finner du svarene på disse filosofiske spørsmålene.


/wp-content/uploads/varemerke1-300x300.jpg

Omdømme

Hvorfor er omdømme så viktig for enhver markedsfører, hva skaper omdømme og hvordan legge opp en omdømme strategi som er istand til å gi virksomheten det ønskede omdømme? I denne artikkelserien prøver vi å gi deg svarene på dette. Artikkelserien bør leses sammen med artikkelserien om merkevarebygging for å gi fult utbytte.


wp-content/uploads/organisasjonsstruktur-1.jpg

Organisering av markedsføring funksjonen

En gjennomgang av hvordan vi bør gå frem for å organisere markedsføring funksjonen og salgsapparatet for å få en mest mulig effektiv markeds- og salgsorganisasjon.