Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

Er man interessert i å studere kommunikasjonseffektene i kommunikasjonsprosessen kan S-O-R- modellen være et utgangspunkt for studiet. S-O-R er en forkortelse for:

  • Stimulus (S)
  • Organisme (O)
  • Reaksjon (R)

S-O-R- modellens kjernebudskap er at:

effekten av et budskap er de reaksjonene som mottakeren viser som en følge av at han har mottatt et budskap.

Modellen brukes av psykologer for å beskrive og forklare menneskers atferd og innen kommunikasjon-faget til å studere effekten av et buskap. Modellen kan fremstilles slik:

Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.