Organisasjonskart

Hva er et organisasjonskart?

Et organisasjonskart er en visuell fremstilling av organisasjonens hierarki og organisasjonsstruktur. Det vil si organisasjonens oppbygning. Organisasjonskartet viser med hjelp av bokser og streker hvem som leder og rapporterer til hvem.

Organisasjonskartet er et flytskjema som ledelsen utarbeider for å vise:

  • Hvordan arbeids- og ansvarsoppgavene i organisasjonen er fordelt
  • Hvordan de ulike enhetene skal kommunisere med hverandre

Et eksempel på et enkelt organisasjonskart finner du under.

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander

Kjetil Sander

Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.