Konkurranser som motivasjonskilde

Ulike typer konkurranser er mye brukt som et tiltak for å skape motivasjon til økt innsats. F.eks. er salgskokurranser mye brukt i salgsorganisasjoner, hvor man kan vinne penger eller andre typer premier, eller bare anerkjennelse. Slike interne konkurranser er mye brukt for å prøve å skape motivasjon.

For at en konkurranse skal virke som tiltenkt må den oppfylle følgende krav:

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander

Kjetil Sander

Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.