Domene og webhotell fra OnNet.no

Det finnes viktige prosessmål det er viktig å være klar over og som gjelder for alle prosesser. Disse tre prosessmålene er:

  1. Prestasjonsmål
  2. Kvalitetsmål
  3. Resultatmål

Med prestasjonsmål menes hvilken målbar prestasjon en prosess eller arbeidsoppgave skal oppfylle. Hvilke prestasjonsmål en prosess bør måles etter er avhengig av hvilken prosess vi snakker om og hvilke verdier ved prestasjonen det er mulig å måle. Prestasjonene skaper et resultat eller en konsekvens av at prestasjonen oppnås. Dette resultatet kaller vi for resultatmål.

Kvalitetsmål refererer til i hvilken grad prosessen når sitt mål for prosesskvalitet. Et begrep jeg kommer tilbake til i en senere artikkel.

Prestasjonstyringsystem og prestasjonmålingsystem

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.