Bestill eller flytt ditt domene, e-post og nettsider

PS! Vi flytter dine WordPress nettsider og e-postmeldinger gratis til oss.

Det finnes viktige prosessmål det er viktig å være klar over og som gjelder for alle prosesser. Disse tre prosessmålene er:

  1. Prestasjonsmål
  2. Kvalitetsmål
  3. Resultatmål

Med prestasjonsmål menes hvilken målbar prestasjon en prosess eller arbeidsoppgave skal oppfylle. Hvilke prestasjonsmål en prosess bør måles etter er avhengig av hvilken prosess vi snakker om og hvilke verdier ved prestasjonen det er mulig å måle. Prestasjonene skaper et resultat eller en konsekvens av at prestasjonen oppnås. Dette resultatet kaller vi for resultatmål.

Kvalitetsmål refererer til i hvilken grad prosessen når sitt mål for prosesskvalitet. Et begrep jeg kommer tilbake til i en senere artikkel.

Prestasjonstyringsystem og prestasjonmålingsystem

Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.