Domene og webhotell fra OnNet.no

Nå som du vet hva en prosess er, hvilke typer prosesser som finnes og hvordan verdier skaper gjennom ulike konfigurasjoner av 5 kjerneprosesser som støttes av et sett støtte- og styringsprosesser, kan vi gå videre og sette opp en arbeidsmodell for hvordan man skal gå strukturert frem for å sette opp rammene for virksomhetens verdiskapningprosess.

Prosesskartlegging går ut på å definere prosesser bak det en næringsvirksomhet gjør, hvem som er ansvarlig, hvilken standarder den etterlever, og hvilke kriterier som prosesser skal måles på.

Det viktigste med prosesskartlegging er å hjelpe organisasjoner til å bli mer effektive. At det foreligger prosesskart eller -diagram, gjør virksomheten bedre i stand til å motta hjelp, og til selv å forbedre sine prosesser.

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.