Domene og webhotell fra OnNet.no

Geografisk segmentering vil si å segmentere (dele opp) opp markedet basert på geografiske segmenteringskriterier. De vanligste segmenteringskriteriene for geografisk segmentering er:

  • Kontinent (Europa, Nord-Amerika, Sør-Amerika, Afrika, Asia og Oceania).
  • Land (Norge, Sverige, Danmark osv)
  • Region (Nord-Norge, Vestlandet, Sørlandet, Østlandet og midt-Norge)
  • Fylker (Oslo, Akershus, Buskerud, Telemark o.s.v.)
  • Kommuner (Nittedal, Skedsmo, Lørenskog, Bærum o.s.v.)
  • Byer og bystørrelser (Oslo, Bergen, Trondheim, Tromsø osv)
  • Nabolag, bydeler og gater

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.