Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

Behovsanalysen er ikke noe show fra selgerens side. I denne fasen skal kunden snakke minst 70% av tiden, og selgeren skal være en aktiv lytter som gjennom veloverveid bruk av ulike spørreteknikker holder kunden i gang.

Gjennom aktiv lytting og bruk av riktig spørsmålsstilling skal ikke bare kundens behov, problemer, referanserammer, forventninger og ønsker bli avdekket, lyttingen skal også utvikles en empati mellom partene.

Å være en god lytter er derfor et spørsmål å ha evnen til å leve seg inn i kundens hverdag og situasjon. En dyktig selger må derfor i denne fasen av salgssamtalen være en god psykolog.

Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.