Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

Analoge mediekanaler er:

”medie-kanaler som benytter seg av analoge signaler for å spre et budskap”.

TV-reklame

Selv fjernsynbruken har gått noe tilbake de siste årene til fordel for økt nettbruk, regnes fortsatt fjernsynet som som et primær medium, da media-kanalen dekker over 80% av befolkningen i uka.

Fjernsyn er dessuten det massemedium folk flest bruker mest til på, sammen med Internett. I snitt ser Ola Nordmann over 100 minutter på fjernsyn daglig.

Sammenlignet med andre medier er fjernsynet det medium som sterkest er påvirket av tidsfaktoren. De fleste titter på fjernsyn sent på ettermiddagen og kvelden. På dagtid har fjernsynet dårlig dekning i folket. Uttrykket “beste sendetid” betyr det samme som det amerikanske “prime time”. I USA er dette som regel tiden mellom kl. 19 -22. I denne tiden koster ofte reklamespotene som regel rundt 5 ganger så mye som tidligere på ettermiddagen. Men også innenfor “prime time” er det store forskjeller i pris.

Tv-reklame gir meget høy oppmerksomhet og gjennomslagskraft takke være levende bilder og lyd. Gjennom Tv-reklame har man muligheten til å stimulere flere sanser samtidig. Samtidig som man har muligheten til å nå et stort publikum raskt. Produksjons- og sendingskostnadene er imidlertid høye. Innslagene er korte, og seerne benytter ofte reklame pausene til å gjøre andre ting. Derfor vil mange seere falle bort og reklameeffekten synke hvis disse reklamepausene blir lange.


Radioreklame

Du må logge inn for å se resten av innholdet. Vennligst . Ikke medlem? Registrer deg