Forskning har vist at det er en klar sammenheng mellom kundelojalitet og medarbeiderlojaliteten, noe som også går tydelig frem av modellen over som prøver å forklare sammenhengen mellom medarbeider- og kundelojalitet, og hva som skaper denne lojaliteten.
Hjem Markedsføring Relasjonsmarkedsføring Hvilken sammenheng er det mellom kunde- og medarbeiderlojalitet?
Hvilken sammenheng er det mellom kunde- og medarbeiderlojalitet?
Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst Logg inn. Ikke medlem? Bli med oss
Artikkelkategorier og -serier:
Artikler sortert pr kategori
Topp 200 artikler
Siste 50 artikler
Alfabetisk serieliste
Spør redaksjonen!
Fyll ut skjemaet hvis du har et spørsmål knyttet til denne artikkelen.
Nettbaserte kurs!
Gå til vår kursportal: – eStuder.no for å lære hva du vil, når du vil, hvor du vil.
Personal ledelse
Ta alle 6 del-kursene for Kr. 590 og oppnå tittelen “Personalleder“. Følgende del-kurs à kr. 198 inngår:
– Rekruttering
– Ansettelse
– Opplæring
– Sykefravær
– Konfliktløsing
– Oppsigelse
Lignende artikler
Key Account Manager
Key Account Management (KAM) er i utgangspunktet en stillingsbeskrivelse for personer som jobber med virksomhetens viktigste kunderKundetilfredshet
Kundetilfredshet er en persons følelser av glede og skuffelse som et resultat av en forventning til en situasjon eller en begivenhet.Hvordan måle kundetilfredshet?
Det finnes mange metoder og design når det gjelder hvordan man kan utføre målinger, og valg av metode vil bl.a. påvirkes av forskerens ontologiske og epistemologiske posisjon.Relasjonsbygging
Tillit er den viktigste grunnverdien for ethvert menneske og en forutsetning for å kunne lede eller påvirke noen. Mangler tilliten vil ethvert forsøk på å lede og påvirke noen til å treffe en beslutni...Relasjonsmarkedsføring
Relasjonmarkedsføring er tiltak av gjensidig verdi økende karakter satt i verk mellom personer for å etablere, fastholde og utvikle positive holdninger til et produkt, et merke, en organisasjon eller ...Måling av kundelojalitet
Noen velger å måle kundens holdning til merke for å predikere kundelojaliteten, mens andre mener det er mer rett å måle kundelojaliteten ut ifra atferdsvariablerHva skaper kundelojalitet?
Kundetilfredshet er det mest brukte argumentet på hva som skaper kundelojalitet. Flere forskere hevder derimot at det finnes andre faktorer enn tilfredshet som skaper lojale kunder.Nettverksbygging
Nettverk er de usynlige stier mellom mennesker og organisasjoner som gjør at vi kan samhandle for å oppnå en større hensikt enn vi makter alene.