Lightspeed webhotell

Call to action (CTA)

Call to action vil si at vi:

ber leseren foreta seg en eller annen handling, f.eks. be dem klikke like, dele innlegget med sine venner, fylle ut et skjema for å få mer informasjon, prøve en demo, laste ned noe eller foreta den etterlengde bestillingen.

Glemmer du leserne om å gjøre noe (klikke ”like”, dele, ringe, bestille osv) skjer det heller ingenting som et resultat av påvirkningsforsøket. Ethvert påvirkningsforsøk må derfor inneholde et element vi kaller ”Call to action”.

Det finnes mange måter å be om en handling på og det finnes mange virkemidler vi kan benytte oss av for å stimulere de ønskede handlingene. Noen vanlige virkemidler for å skape handlinger på finner du under.

Tilleggstilbud

Foruten produktet og dets pristilbud kan du benytte tilleggstilbud for å øke responsen. Bruk av hurtigsvarspremier kan f.eks gi 50% bedre respons enn om vi ikke hadde det med. Det samme gjelder for tilbudet “10 dagers rett til gjennomsyn”o.s.v. Nedenfor presenteres en del kreative tillegstilbud som viser seg å ha en positiv innvirkning på responsen:

Du må logge inn for å se resten av innholdet. Vennligst . Ikke medlem? Registrer deg