Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

ewom

Fra offline vareprat til online vareprat

Frem til 2005 var “Word Of Mouth” eller WOM som vi forkorter det til ensbetydig med “Personlig WOM”. Det vil si “vareprat” som ble formidlet muntlig gjennom personlig en-til-en kommunikasjon eller i sosiale lag.

Etter 2005 har de sosiale mediene tatt over denne oppgaven i stadig større grad. Vi må derfor idag skille mellom:

  • Personlig WOM (personlig vareprat)
  • eWOM (elektronisk vareprat)

eWOM (elektronisk vareprat)

eWOM kan defineres som:

Positive og negative omtaler gjort av andre om en virksomhet eller produkt/tjeneste i et elektronisk medium som gjør det mulig for andre å lese denne omtalen

“Word-Of-Mouse”

Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.