Bestill eller flytt ditt domene, e-post og nettsider

PS! Vi flytter dine WordPress nettsider og e-postmeldinger gratis til oss.

    Denne artikkelen er del 2 av 10 artikler om Salgsåpningen

En av de mest grunnleggende reglene i all salg er kundens tid.

“Vis respekt for kundens tid !!”

Tid er penger. Kast derfor ikke bort kundens verdigfulle tid ved å komme for sent til et avtalt møte. Det viser mangel på respekt og er derfor bannlyst i alt som heter salg. Møt presist og kom gjerne 5 minutter før tiden.

Like viktig som å komme presist er det at man avslutter til avtalt tid.

Kunden har andre ting å gjøre enn å høre på deg. Ødelegg ikke arbeidsdagen til kunden eller utsett han eller henne for stress ved å ødelegge kundens tidsplaner. Avslutt i tide.

Du leser nå artikkelserien: Salgsåpningen

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien:  << Førsteinntrykket avgjør resultatetHåndhilsing og nåndtrykk >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Førsteinntrykket avgjør resultatet
  • Møt presist til kundemøte
  • Håndhilsing og nåndtrykk
  • Visittkort – rolle i salg og relasjonsbygging
  • Fysisk utseende
  • Din klesdrakt i kundemøter
  • Bil og bilens betydning i salg
  • Møtested og plasseringen av møtedeltakerne
  • Åpningsreplikken i salg
  • Generelle råd knyttet til åpningen av salgssamtalen
  • Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.