agenturer.no

    Denne artikkelen er del 5 av 10 artikler om Salgsåpningen

Selgerens utsende har selvfølgelig betydning for hvilket inntrykk kunden får av selgeren.

Mennesker med attraktivt utseende oppfattes som snillere, hyggeligere, mer spennende, klokere og flinkere enn mennesker med mindre attraktivt utseende.

Enhver selger må derfor være sitt utseende bevisst. Selv om det er mange forhold ved utseende man ikke kan gjøre noe med, er det utrolig hva man kan få til ved å følge noen små triks.

Det mest grunnleggende er selvfølgelig hygienen. Ingen finner møkkete mennesker attraktive. Dusj og deodorant er derfor en naturlig del av “morgenstellet” til enhver selger. Det samme er barbering, tannpuss, frisering og rens av negler. Klærne er alltid rene og hele, og frisyren er alltid velstelt og tilpasset kundens personlighet. Samtidig som selgeren passer på at:

  • Tennene er hele
  • Huden ikke er kritthvit eller oversminket
  • Kroppsholdningen er oppreist (rak i ryggen)
  • Kroppen er velholdt (ikke overvektig eller slapp) og sunn (ser ikke syk ut).
  • Gangen er naturlig og bestemt
  • Man ikke legger til seg “fakter” eller annen negativ kroppsbruk.
Fant du ikke svaret? Spør redaksjonen!

Fant du ikke svaret?

Fyll ut skjemaet under hvis du har et spørsmål knyttet til denne artikkelen.

Ditt spørsmål:

Ditt navn:

E-post:

Rapporter en feil, mangel eller savn

Rapporter en feil, mangel eller et savn

Benytt skjemaet under hvis du finner en feil eller mangel i en av våre artikler. Uten tilbakemeldinger fra våre lesere er det umulig for oss å forbedre våre artikler.

Jeg ønsker å rapportere inn en:

En feilEn mangelEt savn

Angi en feil, mangel eller savn:

Ditt navn:

E-post:

Du kan også laste ned denne artikkelen og resten av artikkelserien som en e-bok Artikkelserien fortsetter under.

Topp20 artikler
Siste 20 artikler
Nye artikkelserier
Du leser nå artikkelserien: Salgsåpningen

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << VisittkortKorrekt klesdrakt >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Åpningen (førsteinntrykket) avgjør resultatet
  • Møt presist til kundemøte
  • Håndtrykket
  • Visittkort
  • Ditt fysiske utseende
  • Korrekt klesdrakt
  • Bil og bilens betydning i salg
  • Møtested og plasseringen av møtedeltakerne
  • Åpningsreplikken i personlig salg
  • Generelle råd knyttet til åpningen av salgssamtalen