
I likhet med klær er bilen til selgeren et viktig ytre signal som er med på å plassere selgeren sosialt og gi selskapet en image.
Siden kunden har en tendens til å bli misunnelig på mennesker som har en dyrere eller flottere bil enn dem selv, bør man styre unna de helt dyreste modellene (såfremt man ikke ønsker å oppstå som eksklusive og lukseriøse).
Viktigere enn å fokusere på bilens pris, er det å tenke på hvilke status og kulturelle signaler bilen representerer. Noe som henger sammen med at de fleste kunder er av den oppfatning at de kan si ganske mye om en selger ved å se på hvordan vil vedkommende kjører.
Noen biler oppfattes som “jappe-biler”, “konservative”, “miljøvennlige” osv., mens andre ses på som “sporty”, “sikker”, “trofast”, “familievennlig” osv.
Fant du ikke svaret?
Fyll ut skjemaet under hvis du har et spørsmål knyttet til denne artikkelen.Rapporter en feil, mangel eller et savn
Du kan også laste ned denne artikkelen og resten av artikkelserien som en e-bok Artikkelserien fortsetter under.
20 mest populære artiklene!
Dekningsbidrag (DB) og dekningsgrad (DG)
Induktiv og deduktiv studie
PESTEL – analyse (analyse av makroomgivelsene)
De Fem Store – femfaktormodellen for personlighet
Konkurrentanalyse («5 forces»)
Sosialiseringsprosessen
Buddhismen (Fakta, religion og atferd)
Beregning av sosiale kostnader
Forskningsdesign
Direkte- og indirekte kostnader
Språklige virkemidler
Moral og etikk
Kvalitative intervjumetoder for datainnsamling
Herzbergs to-faktorteori
SWIMA / VRIO – analyse (ressursanalyse)
Maslows behovspyramide
Stillingsinstruks (stillingsbeskrivelse / funksjonsbeskrivelse)
Kommunikasjon
Verbal og ikke-verbal kommunikasjon (kroppsspråk)
Darwin sin evolusjonsteori
Siste 20 artiklene
Barns sanseutvikling
Barnets utvikling: 1 – åringen
Samfunnsansvar som forretningsstrategi
Barneoppdragelse under svangerskapet
Mor etter fødselen
Fødselen og tiden rett etter fødselen
Relasjoner og kardinaliteter i ER-modellen
Samfunnsansvar i et historisk perspektiv
VPN (virtuelt privat nettverk)
Proxy-server
DHCP
Ledelsestyrt innovasjon
Joseph A. Schumpeter
ØKO-modellen (ECO-modell)
Bedriftens samfunnsansvar (CSR)
Den tredelte bunnlinjen – people, planet, profit
Forretningsstrategi
Betydningen av god likviditet for selskaper og privatpersoner
Strategi
Multippel regresjon
Siste 10 artikkelserier
Under finner du våre siste 10 artikkelserier som kan leses som en lærebok gjennom å starte på artikkel nr. 1 og så følge serien til siste artikkel.
Siste 10 artikkelserier
ServicescapeEn gjennomgang av servicescape modellen som forklarer hvilke virkninger det fysiske miljøet til en serviceorganisasjon har på kundenes atferd, f.eks. om de kjøper en tjeneste eller ikke. Modellen er idag den dominerende rammen for å studere og evaluere det fysiske miljøet en serviceorganisasjon befinner seg i. Antall artikler: 20 artikler |
Personlig økonomiEn artikkelserie som tar for seg hvordan man skal bygge opp og forvalte sin personlige økonomi for å sikre seg en stabil og trygg økonomisk fremtid. Antall artikler: 22 artikler |
Spill og underholdningEn gjennomgang av hvordan vi benytter oss av spill som underholdning og som et middel å øke våre ferdigheter og kunnskapsnivå. Samtidig som vi går igjennom hvordan du spiller noen av de vanligste nettspillene. Antall artikler: 20 artikler |
Innovasjonens suksessfaktorerTotalt finnes det 9 faktorer som avgjør om en innovasjons- og entreprenørprosess blir en suksess eller ikke. I denne artikkelserien går vi igjennom disse suksessfaktorene. Antall artikler: 12 artikler |
Språklige virkemidlerEn gjennomgang av hvilke språklige virkemidler vi har tilgjengelig i alle former for verbal kommunikasjon og som er spesielt mye brukt i markedskommunikasjon, personlig salg og møteledelse. Antall artikler: 16 artikler |
Partner fasenPartnerfasen går ut på å knytte til seg alle de kontaktene og partnerne entreprenøren trenger for å kunne realisere sin forretningside, Antall artikler: 10 artikler |
Research fasenEn gjennomgang av hva som må gjøres for å avgjøre om man skal gå videre med forretningsideen eller ikke. Antall artikler: 19 artikler |
NettverksbyggingEn gjennomgang av hva nettverksbygging er, hvorfor nettverksbygging er viktig og hvordan vi skal gå frem for å bygge et nettverk vi kan dra nytte av. Antall artikler: 13 artikler |
EtableringsfasenEn gjennomgang av etableringsfasen til oppstartsbedrifter, dvs. hva eierne må gjøre for å etablere selskapet som et aktivt selskap Antall artikler: 11 artikler |
Innovasjon - spredning og adopsjonHvordan spres og adopteres en innovasjon i et marked, hvor lang tid tar det, hvem vil være kundene og hvordan bearbeide dem? I denne artikkelserien ser vi nærmere på dette. Antall artikler: 5 artikler |