Lightspeed webhotell
    Denne artikkelen er del 4 av 10 artikler om Salgsåpningen

En god salgsåpning krever at du:

“Gir kunden ditt visittkort og kartlegg kundens plass i kjøpegruppen”

Etter hånd hilsningen er det en god regel å gå kunden visittkortet. Normalt vil du få kundens kort tilbake. Ved å så sjekke kundens navn og tittel vet man hvilken plass vedkommende har i organisasjonsstrukturen og om hvilken sannsynlig rolle vedkommende har i kjøpegruppen.

Det vil si om vedkommende er beslutningstaker, innkjøper, påvirker, portvokter eller bruker.

Spør gjerne også om vedkommende har et organisasjonskart hvis du er i tvil om hvordan organisasjonen er bygd opp, og hvilken posisjon vedkommende har i den. 

Fant du ikke svaret? Spør redaksjonen!

Fant du ikke svaret?

Fyll ut skjemaet under hvis du har et spørsmål knyttet til denne artikkelen.

Ditt spørsmål:

Ditt navn:

E-post:

Rapporter en feil, mangel eller savn

Rapporter en feil, mangel eller et savn

Benytt skjemaet under hvis du finner en feil eller mangel i en av våre artikler. Uten tilbakemeldinger fra våre lesere er det umulig for oss å forbedre våre artikler.

Jeg ønsker å rapportere inn en:

En feilEn mangelEt savn

Angi en feil, mangel eller savn:

Ditt navn:

E-post:

Du kan også laste ned denne artikkelen og resten av artikkelserien som en e-bok Artikkelserien fortsetter under.

Topp20 artikler
Siste 20 artikler
Nye artikkelserier
Du leser nå artikkelserien: Salgsåpningen

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << HåndtrykketDitt fysiske utseende >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Åpningen (førsteinntrykket) avgjør resultatet
  • Møt presist til kundemøte
  • Håndtrykket
  • Visittkort
  • Ditt fysiske utseende
  • Korrekt klesdrakt
  • Bil og bilens betydning i salg
  • Møtested og plasseringen av møtedeltakerne
  • Åpningsreplikken i personlig salg
  • Generelle råd knyttet til åpningen av salgssamtalen