Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

    Denne artikkelen er del 4 av 10 artikler om Salgsåpningen

En god salgsåpning krever at du:

“Gir kunden ditt visittkort og kartlegg kundens plass i kjøpegruppen”

Etter hånd hilsningen er det en god regel å gå kunden visittkortet. Normalt vil du få kundens kort tilbake. Ved å så sjekke kundens navn og tittel vet man hvilken plass vedkommende har i organisasjonsstrukturen og om hvilken sannsynlig rolle vedkommende har i kjøpegruppen.

Det vil si om vedkommende er beslutningstaker, innkjøper, påvirker, portvokter eller bruker.

Spør gjerne også om vedkommende har et organisasjonskart hvis du er i tvil om hvordan organisasjonen er bygd opp, og hvilken posisjon vedkommende har i den. 

Du leser nå artikkelserien: Salgsåpningen

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien:  << HåndtrykketDitt fysiske utseende >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Åpningen (førsteinntrykket) avgjør resultatet
  • Møt presist til kundemøte
  • Håndtrykket
  • Visittkort
  • Ditt fysiske utseende
  • Korrekt klesdrakt
  • Bil og bilens betydning i salg
  • Møtested og plasseringen av møtedeltakerne
  • Åpningsreplikken i salg
  • Generelle råd knyttet til åpningen av salgssamtalen
  • Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.