Lightspeed webhotell

visuell-profil

Virksomhetens visuelle profil skaper førsteinntrykket kunder får av virksomheten. Det er derfor viktig at den er utformet korrekt, slik at de får det ønskede førsteinntrykket av virksomheten og dets verditilbud.

Førsteinntrykket skapes og eventuelt gjenforsterkes hver gang en potensiell eller eksisterende kunde ser virksomhetens visittkort, annonser, nettsider, bilder og lignende. For å få kontroll på dette inntrykket trenger virksomheten en definert visuell profil.

Å ha en visuell profil er noe langt mer enn ”kosmetikk”. Den visuelle profilen er det som gir virksomheten et utseende i folks øyne, og kan sammenlignes med når vi mennesker kler oss selv. Våre valg inngår i vår identitet – hvem vi er, hva vi tror på og mener om saker og ting. Virksomhetens visuelle profil er i dag blitt et konkurransevirkemiddel på lik linje som pris, distribusjon, funksjonell kvalitet osv.

Du må logge inn for å se resten av innholdet. Vennligst . Ikke medlem? Registrer deg