agenturer.no

    Denne artikkelen er del 30 av 32 artikler om Digtal markedsføring >> SEO

lokal-seo
Det er mange ting som må tas i betraktning når du utfører lokale søkemotoroptimalisering. Google tar faktisk forskjellige faktorer i betraktning med lokale søk, enn de gjør med tradisjonelle søkemotoroptimalisering.

Noen av de tingene du må tenke på for å oppnå en god lokal rangering for ditt nettsted er:

Lokale oppføringer

En av de viktigste aspektene av lokal søkemotor optimalisering er tilstedeværelsen av lokale oppføringer og linker fra andre lokale nettsteder. Google ser oppføringer i en søke katalog for din virksomhet som et tegn på at dette er en lokal virksomhet, og at den derfor skal rangeres i de lokale søkene og ikke først og fremt i de globale. Med lokale søk menes rangering for lokale søkeord (nøkkelord). Lokale virksomhetsoppføringer tillater deg å ikke bare markedsføre din bedrift, men gir også mulige kunder flere veier til virksomhetens markedstilbud og nettsted. Mange lokale oppføringer vil også kunne rangere godt i Google på ord som er relatert til virksomheten din , og kan faktisk være en utmerket måte å drive trafikk til nettstedet ditt på lang sikt.

Annonse

Adresse og telefonnummer

Når Google skal rangere lokale søkeord tar de også adressen og telefonnummeret til virksomheten i betraktning. Adressen blir sjekket mot “sentrum ” plasseringen av by relaterte søkeord du forsøker å få siden rangere på for å prøve å finne ut om du er en lokal tilbyder som kan tilby det som det søkes etter. Dette gjøres for å sikre at du ikke forsøker å rangere for søkeord i byer som du ikke kan faktisk leverer tjenester til . Sørg for at byene du prøver å oppnå en rangerer for ligger nær nok til at virksomheten kan levere produktet eller tjenesten. Helst bør adressen og telefonnummeret gå igjen på alle sider.Det samme gjelder firmanavnet og domene.

Anmeldelser

Du trenger også å forsøke å sette sammen vurderinger fra tidligere klienter på tvers av flere nettsteder. Dette er en indikator til Google at din bedrift har hjulpet enkeltpersoner i det siste, og har en track record for å bevise det.

Fant du ikke svaret? Spør redaksjonen!
Annonse

Fant du ikke svaret?

Fyll ut skjemaet under hvis du har et spørsmål knyttet til denne artikkelen.

Ditt spørsmål:

Ditt navn:

E-post:

Rapporter en feil, mangel eller savn

Rapporter en feil, mangel eller et savn

Benytt skjemaet under hvis du finner en feil eller mangel i en av våre artikler. Uten tilbakemeldinger fra våre lesere er det umulig for oss å forbedre våre artikler.

Jeg ønsker å rapportere inn en:

En feilEn mangelEt savn

Angi en feil, mangel eller savn:

Ditt navn:

E-post:

Du kan også laste ned denne artikkelen og resten av artikkelserien som en e-bok Artikkelserien fortsetter under.

Topp20 artikler
Siste 20 artikler
Nye artikkelserier
Du leser nå artikkelserien: Digtal markedsføring >> SEO

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Lenkebygging, lenkestrategi og lenkeprogramSkjult tekst og koblinger i nettsiden >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Søkemotoroptimalisering (SEO)
  • Søkemotormarkedsføring (SEM)
  • Søkemotor
  • Arbeidsgangen i et SEO-prosjekt
  • Domene påvirker søkemotorrangeringen
  • Indekseringstatus i Google
  • Unngå “sandboks” (svartelistning av Google)!
  • SEO mål og aviksanalyser
  • Valg av søkeord for ditt nettsted
  • Landingsside
  • Nettsidens innhold avgjør rangeringen i Google
  • Title- og Meta Description Tag
  • Nettsidens overskrifter (h1/h6)
  • ALT-taggens SEO betydning
  • Ankertekst
  • Site-map
  • Duplikatside
  • Meta-tags
  • Robots.txt
  • Responsiv design
  • 404 feilmeldingssider (File Not Found)
  • Mappe og filstruktur
  • Oppdater sidene dine jevnlig
  • Slik øker du hastigheten til dine hjemmesider
  • Bruk av ikke-søkemotorvennlige teknologier
  • Cloaking
  • .htaccess tips alle webmastere bør vite om
  • PageRank og bruk av utgående lenker i en side
  • Lenkebygging, lenkestrategi og lenkeprogram
  • Råd for lokal søkemotoroptimalisering
  • Skjult tekst og koblinger i nettsiden
  • Hvordan sette VERDI på søkemotoroptimalisering (SEO)?