Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

    Denne artikkelen er del 3 av 7 artikler om Telemarketing

Vanligvis skiller vi mellom to former for telemarketing :

Utgående telemarketing (Outbound)

Outbound telemarketing vil si at en telefonoperatøren/selgeren ringer til en målgruppe som er plukket ut på forhånd.


Inngående telemarketing (Inbound)

Inbound telemarketing er en betegnelse som brukes når vi via andre media-kanaler oppfordrer folk til å ringe salgsorganisasjonen.

Disse to grunnformene kan kombineres, mens gjennomføringen kan skje på mange forskjellige måter.

F.eks. kan salgsorganisasjonen bruke sine egne selger eller de kan leier inn telefonselgere fra et profesjonelt telemarketing – byrå, eventuelt bygger opp sin egen telemarketing avdeling som skal avlaste og hjelpe den ordinære salgsstaben. For å anskueliggjøre de ulike kombinasjonsmulighetene som finnes har vi lagt modellen som er vist under.

Du leser nå artikkelserien: Telemarketing

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien:  << Fordeler og ulemper ved telemarketingInngående telemarketing (telefonsalg) og innkommende samtaler >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Telemarketing (telefonsalg)
  • Fordeler og ulemper ved telemarketing
  • Telemarketing former
  • Inngående telemarketing (telefonsalg) og innkommende samtaler
  • Utgående telemarketing (telefonsalg)
  • Samtaletyper/telemanus
  • Krav til et arbeidsmiljø og -atmosfære i en telefonsalg organisasjon
  • Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.