Lightspeed webhotell
    Denne artikkelen er del 3 av 7 artikler om Telemarketing

Vanligvis skiller vi mellom to former for telemarketing :

Utgående telemarketing (Outbound)

Outbound telemarketing vil si at en telefonoperatøren/selgeren ringer til en målgruppe som er plukket ut på forhånd.


Inngående telemarketing (Inbound)

Inbound telemarketing er en betegnelse som brukes når vi via andre media-kanaler oppfordrer folk til å ringe salgsorganisasjonen.

Disse to grunnformene kan kombineres, mens gjennomføringen kan skje på mange forskjellige måter.

F.eks. kan salgsorganisasjonen bruke sine egne selger eller de kan leier inn telefonselgere fra et profesjonelt telemarketing – byrå, eventuelt bygger opp sin egen telemarketing avdeling som skal avlaste og hjelpe den ordinære salgsstaben. For å anskueliggjøre de ulike kombinasjonsmulighetene som finnes har vi lagt modellen som er vist under.

Fant du ikke svaret? Spør redaksjonen!

Fant du ikke svaret?

Fyll ut skjemaet under hvis du har et spørsmål knyttet til denne artikkelen.

Ditt spørsmål:

Ditt navn:

E-post:

Rapporter en feil, mangel eller savn

Rapporter en feil, mangel eller et savn

Benytt skjemaet under hvis du finner en feil eller mangel i en av våre artikler. Uten tilbakemeldinger fra våre lesere er det umulig for oss å forbedre våre artikler.

Jeg ønsker å rapportere inn en:

En feilEn mangelEt savn

Angi en feil, mangel eller savn:

Ditt navn:

E-post:

Du kan også laste ned denne artikkelen og resten av artikkelserien som en e-bok Artikkelserien fortsetter under.

Topp20 artikler
Siste 20 artikler
Nye artikkelserier
Du leser nå artikkelserien: Telemarketing

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Fordeler og ulemper ved telemarketingInngående telemarketing (telefonsalg) og innkommende samtaler >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Telemarketing (telefonsalg)
  • Fordeler og ulemper ved telemarketing
  • Telemarketing former
  • Inngående telemarketing (telefonsalg) og innkommende samtaler
  • Utgående telemarketing (telefonsalg)
  • Samtaletyper/telemanus
  • Krav til et arbeidsmiljø og -atmosfære i en telefonsalg organisasjon