Kommersielle krav til et merke

Kommersielle krav til et merke

Ser vi på de kommersielle kravene til et merke, kan disse oppsummeres slik. 

Merket må kommunisere en kjerneverdi

Merkevarebygging, også kalt branding, er bevisst å bygge bestemte verdier for et varemerke og skape kommunikasjon med målgruppen for å få den til å oppfatte merket på et ønsket måte.

Merket må derfor kommunisere en eller flere kjerneverdier som skiller denne merkevaren fra andre konkurrerende varemerker.

Med kjerneverdi menes:

merkets emosjonelle egenskaper og personlighetstrekk som varemerket (virksomheten eller produktet) skal assosieres med.

Merket må være reproduserbart

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander

Kjetil Sander

Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.