Domene + webhotell + epost = kr. 198/år
   Tast inn domene du ønsker å bestille webhotell til:

http://

  
  
  

    Denne artikkelen er del 2 av 21 artikler om Key Account Management

agenturer.no

Ikke alle virksomheter har ressurser eller vilje til å drive Key Account Managment. I noen bransjer er selv den største kunden ikke kompleks nok til at full Key Account Managment er nødvendig. I slike tilfeller må vi ty til Key Account Managment “lite”. Det vil si en forenklet utgave av fullversjonen av Key Account Managment.

I prinsippet gjelder de samme prinsippene for “Key Account Managment Light” som for “Key Account Managment”, men med noen begrensinger:

  • Mengden tid en KAM har å bruke på hver enkelt kunde kan være mindre enn det «idealet» skulle tilsi.
  • De tilgjengelige ressursene er kanskje ikke nok til å samhandle med kunden slik som en vanlig Key Account Manager gjør.
  • Det er mulig kunden ikke trenger eller tillater en relasjon utover en tradisjonell “kjøper-selger” relasjon.
  • Fullstendige kundeanalyser og samkjørt planlegging en Key Account Managment oppfølgingen kan i enkelte tilfeller være for mye eller urealistisk.
  • Evnen til å tilpasse verdiforslaget til hver enkelt kunde kan være for vanskelig eller for risikofylt for virksomheten i enkelte tilfeller.

 

Fant du ikke svaret? Spør redaksjonen!
Rapporter en feil, mangel eller savn

Du kan også laste ned denne artikkelen og resten av artikkelserien som en e-bok Artikkelserien fortsetter under.

Topp20 artikler
Siste 20 artikler
Nye artikkelserier
Du leser nå artikkelserien: Key Account Management

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien:  << Key Account ManagementKey Account Manager >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Key Account Management
  • Key Account Managment “light”
  • Key Account Manager
  • Krav til en Key Account Manager
  • Organisering av Key Account Management funksjonen
  • Relasjon og relasjonsbygging
  • Kundetilfredshet
  • Kundelojalitet
  • Hva skaper kundelojalitet?
  • Hvilken sammenheng er det mellom kunde- og medarbeiderlojalitet?
  • Loyalty Model Groupings – en kundelojalitet modell
  • Customer Relationship Management
  • Key Account Managment prosessen (KAM-prosessen)
  • ABC analyse (kundeanalyse av lønnsomhet)
  • Valg og prioritering av nøkkelkunder (A-kundene)
  • Nøkkelkundeanalyse
  • Kjøpegruppen (“buying center“)
  • Utvikle nøkkelkundemål
  • Sikre interne ressurser
  • Nøkkelkundestrategi (plan)
  • Handlingsplan (aktivitets- og tiltaksplan) for nøkkelkunder