Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

Kjøpsformer

Hvilke kjøpsformer finnes?

I utgangspunktet kan vi skille mellom tre ulike former for kjøp;

  1. Strukturert kjøp
  2. Ustrukturert kjøp
  3. Impuls kjøp

Siden det er store prosessforskjeller mellom disse tre kjøpsformene, dvs. store forskjeller i hvordan kjøpsprosessen vil utvikle seg, er det viktig at du lærer deg forskjellen at at du alltid har dette i bakholdet når du skal vurdere kundens kjøpsprosess og hvordan den vil forløpe. 

Spesielt viktig er dette å tenke over når du skal prøve å forstå hvordan problem definisjonen blir foretatt i den tradisjonelle kjøpprosess-modellen.


Strukturert kjøp

Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.