Domene og webhotell fra OnNet.no

Kjøpsformer

Hvilke kjøpsformer finnes?

I utgangspunktet kan vi skille mellom tre ulike former for kjøp;

  1. Strukturert kjøp
  2. Ustrukturert kjøp
  3. Impuls kjøp

Siden det er store prosessforskjeller mellom disse tre kjøpsformene, dvs. store forskjeller i hvordan kjøpsprosessen vil utvikle seg, er det viktig at du lærer deg forskjellen at at du alltid har dette i bakholdet når du skal vurdere kundens kjøpsprosess og hvordan den vil forløpe. 

Spesielt viktig er dette å tenke over når du skal prøve å forstå hvordan problem definisjonen blir foretatt i den tradisjonelle kjøpprosess-modellen.

Strukturert kjøp

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.