Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

I denne artikkelserien lærer du hva en visuell profil er, hvorfor alle virksomheter trenger en visuell profil og hvordan du går frem for å lage en visuell profil til virksomheten.

Hva er en visuell profil?

Begrepene visuell profil og grafisk profil er to begreper som brukes om hverandre som om de skulle bety det samme, noe de ikke gjør. En grafisk profil omfatter kun den delen av profileringen som har med bruk av grafiske medier, dvs. trykte medier, mens visuell profil omfatter alle former for profilering og omfatter såvel trykte som digitale medier.

Visuell profilering er arbeidet med visuell markedsføring av en virksomhet eller et produkt gjennom helhetlig visuell design, det vil si gjennom bilder og tekst som har en felles visuell utforming.

Produktet av dette arbeidet kalles en visuell profil, og omfatter bruken av logoer og merker, farger og skrift på nettsider og trykksaker (visittkort, brosjyrer, annonser, plakater og annet), profilerings- og reklameartikler, skilt, uniformer, bildekor og liknende.

Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.