Domene og webhotell fra OnNet.no

    Denne artikkelen er del 11 av 14 artikler om Spørreskjema design

Lese tid (240 ord/min): < 1 minutter

Foruten skalaene som er gjennomgått over, finnes det også en rekke andre. Eksempler på andre måleskalaer er:

  • Kjøpsintensjons – skala
  • Parvise sammenligninger
  • Figurative og grafiske skala
Du leser nå artikkelserien: Spørreskjema design

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Brand mapping (produktkort)Hvordan skal resultatene brytes ned ? >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Spørreskjema og spørreskjema design
  • Diagnose av variablens målenivå og måleskala
  • Spørreskjema : Spørsmål og ordbruk
  • Måleskala og -nivå i et spørreskjema
  • Flervalg (multiple choise) spørsmål
  • Prioritering (Purchase Intent Scales)
  • Konstant sum skala
  • Utsagnmetoden
  • Semantic Differential Scale
  • Brand mapping (produktkort)
  • Andre måleskalaer for spørreskjemaer (survey)
  • Hvordan skal resultatene brytes ned ?
  • Utforming av postale utsendelser
  • Pretest og endelig utforming
  • Kjetil Sander
    Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.