agenturer.no

Formater

En visuell profil bør inneholde retningslinjer for hvilke formater som skal eller bør brukes i ulike sammenheng. Noen går så langt som å definere at det kun er lov til å profilere virksomheten gjennom helsiders annonser eller setter krav til dominans i forhold til omgivelsene budskapet presenteres i. Dette hører imidlertid til sjeldenheten, men poenget er uansett at det bør settes opp klare regler for hvilke formater som bør eller skal brukes for:

  • rapporter
  • brosjyrer
  • visittkort
  • brevark og konvolutter
  • stempler
  • annonser
  • trafikkreklame
  • fjernsynsreklame
  • radioreklame
Annonse

Papir

Likeledes bør det angis hvilke krav til papirkvalitet som settes i ulike sammenheng. For eksempel hvilket papir som skal eller bør brukes i:

  • brosjyrer
  • visittkort
  • brevark og konvolutter
  • omslag
  • flyers

F.eks. kan man angi at det i brosjyrer anbefales “et matt bestrøket papir. Til omslag anbefales 240 g til innmat 130 g. Til nyhetsbrev og flyere benyttes 170 g. Større rapporter med mange sider tilsier en litt tynnere kvalitet til innmaten – 90 g offsetpapir er natulig her. Unntak fra papir og gramvekt kan gjøres i enkelte tilfeller i samråd med Avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt.

Fant du ikke svaret? Spør redaksjonen!

Fant du ikke svaret?

Fyll ut skjemaet under hvis du har et spørsmål knyttet til denne artikkelen.

Ditt spørsmål:

Ditt navn:

E-post:

Rapporter en feil, mangel eller savn
Annonse

Rapporter en feil, mangel eller et savn

Benytt skjemaet under hvis du finner en feil eller mangel i en av våre artikler. Uten tilbakemeldinger fra våre lesere er det umulig for oss å forbedre våre artikler.

Jeg ønsker å rapportere inn en:

En feilEn mangelEt savn

Angi en feil, mangel eller savn:

Ditt navn:

E-post:

Du kan også laste ned denne artikkelen og resten av artikkelserien som en e-bok Artikkelserien fortsetter under.

Topp20 artikler
Siste 20 artikler
Nye artikkelserier