Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

For at en målgruppe definisjon skal kunne brukes i operativ markedsføring må målgruppen oppfylle alle de generelle kravene som stilles til et markedssegment. 

Målgruppevalg
Figur – Generelle krav som stilles til en målgruppe

1. Målgruppen må kunne identifiseres

Det må være mulig å identifisere målgruppen og beregne målgruppens størrelse. F.eks i antall personer, demografiske forskjeller etc. Det hjelper lite å beskrive et segment vi ikke er i stand til å finne. Tenk derfor nøye igjennom hvordan virksomheten har tenkt å nå målgruppen når de velger ut sine markedsaktiviteter. Målet er å komme fram til segmenter som reagerer ulikt på ulike «markedsføring-mikser». Først da er det relevant å spisse «marketingsførings-miksen» mot de enkelte målgruppene.


2. Målgruppen må være tilgjengelig

Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst . Ikke medlem? Bli med oss