Oppfattet merkekvalitet og andre merkeaktiva

Oppfattet merkekvalitet og andre merkeaktiva

Oppfattet merkekvalitet

Oppfattet merkekvalitet er forbrukerens oppfatninger av produktets totale kvalitet, overlegenhet eller fortrinn sammenliknet med konkurrentenes produkter. Denne kvalitetsoppfatningen er ofte basert på dimensjoner som inkluderer karakteristika ved de produktene merket har knyttet seg til (pålitelighet, livsstil, opptreden osv.) Oppfattet kvalitet påvirker kjøpsbeslutninger, merkelojalitet og merkeutvidelser (Hem og Iversen 2004).

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander

Kjetil Sander

Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.