Bestill eller flytt ditt domene, e-post og nettsider

PS! Vi flytter dine WordPress nettsider og e-postmeldinger gratis til oss.

    Denne artikkelen er del 21 av 27 artikler om Grunnleggende markedsføring

 

Foruten disse hovedretningene innenfor markedsføringen som jeg allerede har vært inne på finnes det en rekke nisjeretninger innenfor markedsføringsteorien som det er viktig å være klar over, da dette kan være effektive markedsføringsteknikker i enkelte tilfeller.

Noen kjente nisjeretninger innen markedsføringen er:

  • Direkte markedsføring
  • Nettverksmarkedsføring
  • Gerriljamarkedsføring
  • Viral markedsføring

I de påfølgende artiklene vil jeg komme litt nærmere inn på hver av disse nisjeretningene innen markedsføringen.

Du leser nå artikkelserien: Grunnleggende markedsføring

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << RelasjonsmarkedsføringDigital markedsføring >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Hva er markedsføring?
  • Markedsføringshjulet
  • AMSTAK og RIKE modellen
  • Markedsføringens historie
  • Produktorientert og produksjonsorientert (markedsføring og ledelse)
  • Salgsorientert (markedsføring og ledelse)
  • Markedsorientert (markedsføring og ledelse)
  • Verdi- og samfunnsorientering (markedsføring og ledelse)
  • Markedsføring i et større perspektiv
  • Marked
  • Salgs- og distribusjonsapparat
  • Kundeanalyse
  • Produktet / tjenesten må holde mål
  • Verditilbud
  • Markedssystem
  • Helhetlig markedsføring og markedsplanlegging
  • Servicemarkedsføring
  • Direkte markedsføring
  • Nettverksbyggende markedsføring
  • Relasjonsmarkedsføring
  • Nisjemarkedsføring
  • Digital markedsføring
  • Innholdsmarkedsføring
  • Inbound markedsføring
  • Geriljamarkedsføring
  • Eventmarkedsføring
  • Viral markedsføring