Utvikling og implementering av nettstedet i virksomhetens verdikonfigurasjon


   Domene + webhotell + epost = kr. 198/år
   Tast inn domene du ønsker å bestille webhotell til:

http://

  
  
  

    Denne artikkelen er del 35 av 35 artikler om Digital markedsføring >> Eget nettsted

agenturer.no

utvikling

Planleggingsprosessen er nå slutt. Det eneste som nå gjenstår er å oppdatere kravspesifikasjonene som så langt er utviklet, og begynne å innhente tilbud fra potensielle leverandører av det ferdige nettstedet.

Velg så det beste tilbudet, saml inn nødvendig materiell og begynn utviklingen.

Test, test og atter test nettstedet på alle plattformer som vil bli brukt og med ulike versjoner av alle nettlesere for å forsikre deg om at alle deler av nettstedet virker som tiltenkt før det lanseres.

Lag til slutt en implementeringstrategi som viser hvordan nettstedet er tenkt implementert i organisasjonens eksisterende organisasjonstruktur og verdikonfigurasjon. Husk at alle endringer vil medføre motstand internt i organisasjonen. Det er derfor viktig å utvikle gode implementeringstrategier for å minimalisere denne motstanden mot endringene gjennom overgangsritualer, opplæring, trening og informasjon.

 

Fant du ikke svaret? Spør redaksjonen!
Rapporter en feil, mangel eller savn

Du kan også laste ned denne artikkelen og resten av artikkelserien som en e-bok Artikkelserien fortsetter under.

Topp20 artikler
Siste 20 artikler
Nye artikkelserier
Du leser nå artikkelserien: Digital markedsføring >> Eget nettsted

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien:  << Kontroll og evaluering av Internett planen og nettstedet
    Andre artikler i serien er: 
  • Nettside og nettsted
  • Domene
  • Velg riktig domene – din identitet på Internett
  • Før du starter utviklingen av et eget nettsted
  • Hvor lønnsomme er nettsidene dine?
  • Nettstedet må bygge på en situasjonsanalyse
  • Nettstedets mulige bruksområder
  • Nettstedets målgruppe
  • Nettstedets målsetting
  • Nettstedstrategi
  • Nettstedets posisjon i virkemiddelstrategien
  • Nettstedets teknisk plattformstrategi
  • Nettstedets utformingstrategi
  • Morville-modellen
  • Nielsens heuristikker
  • Gestalt teoriene
  • Nettsidens struktur
  • Responsiv design
  • Navigasjon
  • Prototype
  • Ta hensyn til hvordan vi leser på skjerm
  • Nettsidene må skrives for både mennesker og datamaskiner
  • Farge og fargelære
  • Fargespråket og fargebruk
  • Bruk av grafikk (bilder og illustrasjoner)
  • Nettstedets typografi (bruk av fonter og tekst)
  • Nettstedets oppgave- og innholdstrategi
  • Angrepsvinkel for budskapet
  • Overskriften er halve jobben!
  • Brødteksten
  • Nettstedet må integreres med sosiale medier
  • Call to action (CTA)
  • SEO strategi: Synlighet – trafikk – konverteringer
  • Kontroll og evaluering av Internett planen og nettstedet
  • Utvikling og implementering av nettstedet i virksomhetens verdikonfigurasjon