Bestill eller flytt ditt domene, e-post og nettsider

PS! Vi flytter dine WordPress nettsider og e-postmeldinger gratis til oss.

Butikk

Tidligere så man på det fysiske utsalgsstedet og nettbutikken som to adskilte salgs- og distribusjonskanaler. Det gjør vi ikke lenger, da vi har innsett at det ikke er noen mur mellom det som skjer på nett i den digitale verden, og det som skjer ute i de fysiske butikkene. Løsningene vi ser vokse frem idag er derfor stadig mer sømløse, hvor det fysiske utsalgsstedet og nettbutikken er smeltet sammen til en integrert løsning som støtter opp under hverandre for å maksimere resultatene.

Trenden idag er å trekker inn stadig større del av nettbutikken inn i den fysiske forretningen, slik at kundene kan bruke sin mobiltelefon eller nettbrett til å sammenligne priser, sjekke modellvarianter, ekstrautstyr osv. På denne måten blir dagens fysiske utsalgssteder i stadig større grad en forlengelse av nettbutikken.

De fysiske utsalgsstedene kan også brukes som distribusjonspunkt, ved at kunden bestiller på nettet men henter produktet selv i forretningen hvis de trenger produktet samme dag. Kan de vente noen dager kan de få levert produktet hjem på døra.

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.