agenturer.no

    Denne artikkelen er del 7 av 14 artikler om Big Data

Under finner du en svært forenklet presentasjon av verdikjeden for Big Data. Det vil si prosessen fra innsamling av data til lagring, aggregering og analyse. Formålet med fremstillingen er å gi et overblikk over de ulike trinnene i analyseprosessen og hvordan ulike aktører er involvert på ulike punkter i verdikjeden.

big data - verdikjede

I de påfølgende artiklene vil vi gå igjennom de ulike stegene i denne verdikjeden. Klikk på neste post i denne artikkelserien for å gå til trinn 1 i denne verdikjeden.

 

Fant du ikke svaret? Spør redaksjonen!

Fant du ikke svaret?

Fyll ut skjemaet under hvis du har et spørsmål knyttet til denne artikkelen.

Ditt spørsmål:

Ditt navn:

E-post:

Rapporter en feil, mangel eller savn
Annonse

Rapporter en feil, mangel eller et savn

Benytt skjemaet under hvis du finner en feil eller mangel i en av våre artikler. Uten tilbakemeldinger fra våre lesere er det umulig for oss å forbedre våre artikler.

Jeg ønsker å rapportere inn en:

En feilEn mangelEt savn

Angi en feil, mangel eller savn:

Ditt navn:

E-post:

Du kan også laste ned denne artikkelen og resten av artikkelserien som en e-bok Artikkelserien fortsetter under.

Topp20 artikler
Siste 20 artikler
Nye artikkelserier
Du leser nå artikkelserien: Big Data

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Hvordan brukes Big Data idag?Big Data verdikjeden -> Innsamling av data >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Big Data – kilde til innovasjon og konkurransefortrinn
  • Kilder til Big Data
  • Egenskaper ved Big Data
  • Hvordan utnytte Big Data?
  • Data mining gir nye muligheter
  • Hvordan brukes Big Data idag?
  • Verdikjeden til Big Data
  • Big Data verdikjeden -> Innsamling av data
  • Big Data verdikjeden -> Lagring og aggregering
  • Big Data verdikjeden -> Analyse
  • Big Data verdikjeden -> Brukere og bruksområder
  • Big Data – personvernprinsipper under press
  • Big Data og sikkerhet
  • Big Data plan