Domene og webhotell fra OnNet.no

    Denne artikkelen er del 4 av 14 artikler om Spørreskjema design

Det finnes mange ulike former for lukkede (prekodede) spørsmål vi kan bruke i et spørreskjema, og svarene kan måles på flere forskjellige måter. Måten vi velger å måle spørsmålet kaller vi måleskala.

Måleskalaen angir med andre ord hvordan vi har valgt å måle nivåforskjeller ved undersøkelsesvariablene våre.

Du leser nå artikkelserien: Spørreskjema design

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Spørreskjema : Spørsmål og ordbrukFlervalg (multiple choise) spørsmål >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Spørreskjema og spørreskjema design
  • Diagnose av variablens målenivå og måleskala
  • Spørreskjema : Spørsmål og ordbruk
  • Måleskala og -nivå i et spørreskjema
  • Flervalg (multiple choise) spørsmål
  • Prioritering (Purchase Intent Scales)
  • Konstant sum skala
  • Utsagnmetoden
  • Semantic Differential Scale
  • Brand mapping (produktkort)
  • Andre måleskalaer for spørreskjemaer (survey)
  • Hvordan skal resultatene brytes ned ?
  • Utforming av postale utsendelser
  • Pretest og endelig utforming