Bestill eller flytt ditt domene, e-post og nettsider

PS! Vi flytter dine WordPress nettsider og e-postmeldinger gratis til oss.

Samtidig som du kartlegger virksomhetens og verditilbudet plass i sin livssyklus for å avgjøre hvilke markedsmål, målgrupper og markedsstrategier som vil realistiske, må du ta ta hensyn til såvel dagens markedssituasjonen som markedsformen og konkurransesituasjonen på markedene virksomheten opererer på når vi skal vurdere hvilke målgrupper vi bør velge ut som kundens prioriterte kundegrupper.

Definer markedet

Start her med å definere markedet virksomheten opererer på eller ønsker å komme inn på. Å definere markedet vil i denne sammenheng si å definere virksomhetens:

  • Markedene virksomheten opererer på
  • Markedsposisjon i markedet
  • Markedets markedsform
  • Markedets størrelse og vekstmuligheter
  • Markedets kjennetegn

Markedsposisjon

Med markedsposisjon menes:

virksomhetens størrelse og økonomiske handlefrihet i sitt eksisterende marked.

Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.