Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

Beskyttet innhold!

For å lese denne og våre øvrige sider må du tegne et årsabonnement og være logget inn.

Som abonnent/medlem får du tilgang til alt innholdet på sidene våre, og skulle sidene våre ikke leve opp til forventningene dine har vi en "Pengene tilbake garanti" du kan benytte.

Tegn abonnement!

Nedenfor gjengir vi noen råd og tips du bør ha i tankene når du skal skrive et salgsbrev:

  • Brevet får oppmerksomhet i den aller første setningen gjennom å nevne en spesiell fordel leseren kommer til å få gjennom å bruke produktet som tilbys.
  • Den første setningen skal ikke være et allment utsagn om produktet eller en allmen beskrivelse av produktet eller dets fordeler.
  • Brevets innledning inneholder en fordelsfaktor som du beskriver.
  • Første setning og første avsnitt har DU-appell.
  • Hele brevet har DU-appell, ordet “DU” eller dets former er brukt eller antydet i over 50% av alle setningene.
  • Hele brevet er skrevet i en personlig form, ikke til en gruppe mennesker. Bruk brevet som adressebærer.
  • Bruk ord som er naturlig for leseren og for det tilbudet produktet. Brevet er ærlig, vennlig og entusiastisk. Det er ikke frekt eller nonchalant eller anstrengende morsomt.
  • Brevet er lett og raskt å lese, og det er levende.
  • Det er typografisk rent og innbydende. Benytt kun en side av arket, ikke dobbeltsidig ark. Det ser ut som et ekte maskinskrevet brev. Sett aldri en brevtekst.
  • Håndlagde understrekninger og/eller kommentarer tiltrekke større oppmerksomhet. Må dog benyttes med måte.
  • Unngå å avslutte siste setning lengst ned på siden. La den fortsette over på neste side. Er teksten spennende tvinger du leseren til å begynne å lese også neste side.
  • Selve tilbudet er presentert på den absolutt beste måte. Produkttilbudet og dets pris skal tydelig komme frem.
  • Brevet forteller mye om hvilke fordeler leseren kan få. Disse skal presenteres i en logisk rekkefølge.
  • Gjenta de beste argumentene.
  • Bruk PS og la det inneholde et viktig argument for leseren. 90% av leserne begynner med PSèt i de tilfellene det er brukt.
  • Blå underskrift gjør brevet personlig.
  • Brevet inneholder oppfordring til handling. Bestill i dag, nå etc. Men ikke “ved tilfelle”. Benytt tidsbegrenset tilbud og hurtigsvarspremier. Beskriv svaralternativene og kontaktsmulighetene godt.
  • Gjør det lett for leseren å reagere raskt.
  • Minn leseren på at det ligger ved et svarkort.
  • Brevets avslutning må inneholde oppfordring til handling.
  • Brevets avsender skal tydelig fremgå.
  • Bruk salgsbrevet som adressebærer. Den personlige brevformen oppnår du ved å benytte brevet som adressebærer. Da får du størst oppmerksomhet.

Når det gjelder selve budskapet og brosjyre materiellet som det er naturlig å legge ved salgsbrevet viser vi til kapitelet som heter “annonsen og brosjyren”, hvor dette er grundig behandlet.

Fant du ikke svaret? Spør redaksjonen!

Fant du ikke svaret?

Fyll ut skjemaet under hvis du har et spørsmål knyttet til denne artikkelen.

Ditt spørsmål:

Ditt navn:

E-post:

Rapporter en feil, mangel eller savn

Rapporter en feil, mangel eller et savn

Benytt skjemaet under hvis du finner en feil eller mangel i en av våre artikler. Uten tilbakemeldinger fra våre lesere er det umulig for oss å forbedre våre artikler.

Jeg ønsker å rapportere inn en:

En feilEn mangelEt savn

Angi en feil, mangel eller savn:

Ditt navn:

E-post:

Du kan også laste ned denne artikkelen og resten av artikkelserien som en e-bok Artikkelserien fortsetter under.

Topp20 artikler
Siste 20 artikler
Nye artikkelserier