Du må tillate JavaScript å kjøre på din enhet for å se denne siden.
Gå til Innstillinger for din nettleser og tillat bruk av JavaScript og informasjonskapsler.
Hjem Digtal markedsføring >> SEO

Digtal markedsføring >> SEO

SEO (søkemotoroptimalisering) og SEM (søkemotormarkedsføring)

SEO («Search Engine Optimization»), eller søkemotoroptimalisering på norsk, er teknikker for å gjør en nettside bedre synlig i søkemotorene

Søkemotor

Med søkemotor menes nettsteder som benytter en programvare hvor man kan gå inn og søke etter informasjon på andre nettsteder, og få resultatene presentert som en opplisting med klikkbare linker.

Hvorfor bruke tid på SEO?

Hvorfor bruke tid og penger på å jakte etter de siste 10% av kundene gjennom betalt markedsføring, når 90% av trafikken på Internett kommer...

Kun en 1 side plassering i Google har verdi!

Hvorfor trenger du en førsteside plassering?Kun en førstesideplassering i Google sitt søkeresultat (SERP) har en virkelig verdi, er vår påstand. Hvorfor tår vi så påstå...

Hvordan sette VERDI på søkemotoroptimalisering (SEO)?

Det er umulig å sette korrekt verdi på ditt SEO-arbeid, av flere årsaker. La oss se på noen av dem.Hva er meta-verdiene en førstesideplassering...

Hva vektlegger Google når de skal rangere siden din?

Litt historikk Kriteriene søkemotorne legger til grunn for å beregne rangeringen av søkeresultatene kalles søkemotoralgoritmer. I begynnelsen (1996) var det søkeordene som var det...

SEO-prosessen: – Arbeidsgangen i et SEO-prosjekt

Søkemotoroptimalisering er ikke et tiltak, men en evigvarende prosess som går ut på å legge forholdene til rette for en bestemt nettside i...

Velg riktig topp-domene og inkluder ditt viktigste søkeord i domenenavnet

Hvor viktig er domene for å få en førsteside rangering?Selv om Google nekter for at domener som inneholder søkeordet enklere oppnår en førstesideplassering i...

Indeksering av domene i søkemotorene (Google, Yahoo! og Bing)

Vet søkemotorene om ditt domene? Før det er noe vits å jobbe med SEO, må sidene være indeksert i Google, Ask, Yahoo og Bing....

Sett opp klare SEO mål og gjennomfør jevnlige aviksanalyser

Skal din investering i SEO bli en svært lønnsom investering, må du starte med å sette deg klare mål som viser hva du...

Start med å finne søkeordene til ditt nettsted

Bruk 80% av tiden på å finne dine nøkkelord!Søkemotoroptimalisering går ut på å bli funnet i Google, Yahoo, Bing og andre store søkemotorer på...

Velg landingside til nettstedets søkeord

Så snart du har definert nettstedets søkeord, kan du gå videre og plukke ut landingsidene til disse søkeordene. Med landingside menes:”Den siden som skal komme...

Sjekk dagens og fremtidig SEO rangering på søkeordene

Når nettstedet er indeksert i Google kan arbeidet med å nå dine SEO-mål starte. Et  utgangspunkt er å starte med å kartlegge...

Unngå “sandboks” (svartelistning av Google)!

Hvis domenet og/eller nettsidene dine plutselig har falt ut fra indeksen til Google gjelder det å finne ut hvorfor. Det kan være mange grunner...

Søkemotoroptimalisering av nettsidens kritiske Meta-tag (er)

Meta-taggene har fortsatt stor betydning. Spesielt gjelder dette sidens title, descripion, h1, h2, alt tag og ikke minst ankerteksten.

Råd for søkemotoroptimalisering av sidens innhold

Ingenting teller mer for rangeringen til en nettside i søkeresultatene til Google (SERP) enn selve innholdet på nettsiden. Du har sikkert hørt uttrykket...

Oppdater sidene dine jevnlig

Hvor ofte du endrer innholdet på nettstedet ditt har stor innflytelse på din rangering i Google og de andre søkemotorene. De bruker endringsgraden på...

Teknisk søkemotoroptimalisering av et nettsted og side

En side med de viktigste rådene for teknisk søkemotoroptimalisering. Råd som kommer i tillegg til de som gjelder for optimalisering av sidens hastighet.

Slik øker du hastigheten til dine hjemmesider

Ingenting er mer frustrerende enn trege nettsider.Ikke bare straffer Google trege hjemmesider, med erfaring viser også at svært mange går videre til andre søkeresultat...

Bruk av cloaking og ikke-søkemotorvennlige teknologier

Hvis du ønsker en førstesideplassering i Google må du sørge for at du ikke bruker en cloaking-teknikk eller benytter deg av ikke-søkemotorvennlige teknologier...

.htaccess tips alle webmastere bør vite om

Apache's .htaccess (hypertext access) konfigurasjonsfil er et kraftig verktøy som bør utnyttes for å optimalisere søkemotoroptimaliseringen.Før jeg går videre må jeg bare presisere at...

PageRank og bruk av utgående lenker i en side

Google sin PageRank er en indikator for hvor populært og tillitsfull ett nettsted er i Google sine øyne. Ikke noe annen enkeltfaktor har større...

Lenkebygging, lenkestrategi og lenkeprogram

Jo flere som lager en link til din nettside, jo bedre rangering får du. Google legger vekt på link popularity når de skal rangere sidene

Råd for lokal søkemotoroptimalisering

Det er mange ting som må tas i betraktning når du utfører lokale søkemotoroptimalisering. Google tar faktisk forskjellige faktorer i betraktning med lokale søk,...
/div>
<