
Sosiale medier
Lesetid (240 ord/min): 6 minutter Sosiale medier skiller seg fra sosiale nettverk ved at sosiale medier er et overordnet begrep for spredning av informasjon (medie), som er brukergenerert og deles på internett (sosialt).
En artikkelserie som tar for seg bruken av sosiale medier og som prøver å gi deg svar på alle spørsmål du måtte ha omkring sosiale medier og sosial markedsføring.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutter Sosiale medier skiller seg fra sosiale nettverk ved at sosiale medier er et overordnet begrep for spredning av informasjon (medie), som er brukergenerert og deles på internett (sosialt).
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterSvaret er i utgangspunktet JA. Sosiale medier kan brukes på svært mange måter for å løse definerte kommunikasjonsoppgaver.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterSelve fenomenet sosial medier er et direkte resultat av den teknologiske utviklingen de siste 30 årene
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterPositive og negative omtaler gjort av andre om en virksomhet eller produkt/tjeneste i et elektronisk medium som gjør det muli for andre å lese denne omtalen
Lesetid (240 ord/min): 19 minutterHva er en blogg, og hva bør en blogg inneholde? Vi går her igjennom disse spørsmålene.
Lesetid (240 ord/min): < 1 minutterMikroblogger er tjenester som Twitter og Instagram, hvor du kan dele korte tekstoppdateringer og bilder. Facebookstatusen er også en mikroblogg.
Lesetid (240 ord/min): 2 minutterEt forum er en møteplass på Internett i form av ett nettsted, hvor brukerne kan diskutere noe med hverandre.
Lesetid (240 ord/min): < 1 minutterPodkasting er en måte å publisere lyd- eller videoopptak på Internett som kan abonneres på ved hjelp av RSS.
Lesetid (240 ord/min): 10 minutterEt samlingspunkt på Internett, for en gruppe mennesker med felles interesser eller verdier.
Lesetid (240 ord/min): 11 minutterEn norsk betegnelse for “content marketing”, hvor målet er å skape varige relasjoner med en målgruppe gjennom å gi dem verdifulle budskap
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterDet finnes ingen lover eller reguleringer som gjelder spesielt for innholdmarkedsføring, så de generelle markedsføringslovens må derfor også brukes her.
Lesetid (240 ord/min): 11 minutterNår vi jobber med sosiale medier kan det ofte være fristende å skrive om andre firmaer, nettsteder, produkter, tjenester eller personer.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterEn gjennomgang av hva du kan gjøre hvis du selv skulle bli utsatt for sjikane og ærekrenkelse.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterNår du opptrer i det offentlige rom kan du ikke si hva du vil. Ikke bare må du følge lovgivningen, men alt du sier er også med på å skape din sosiale identitet
Lesetid (240 ord/min): 11 minutterFellesbetegnelse for ulike typer sosiale og organiserte nettverk for å formidle og utveksle informasjon
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterMarkedsføring gjennom sosiale medier er all form for direkte eller indirekte markedsføring som blir brukt til å bygge bevissthet, gjenkjenning, fremkalling og handling ovenfor en merkevare, bedrifter, produkter eller personer
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterFor å kunne skape troverdighet og seriøsitet fra de som skal styre de sosiale mediene, må virksomheten ha retningslinjer for hvem som har ansvaret for å holde de sosiale medienee oppdatert, når oppdateringene skal skje og hvordan innleggene skal utformes og presenteres.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterBør virksomheten ha en egen sosial profil, og hvilke regler bør virksomheten utvikle til sine ansatte om bruken av sosiale medier?
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterViral markedsføring er konsepter og budskap av en slik karakter at det “kopierer og sprer seg selv.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutteret valg mellom to muligheter som begge vil medføre et uønsket resultat eller ønskede resultater som helt eller delvis utelukker hverandre gjensidig
Lesetid (240 ord/min): 13 minutterGrunnen til at vi deler et innlegg med andre skyldes at vi blir motivert til å dele det fordi budskapet dekker viktige behov vi har.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterI denne artikkelen ser vi på fem essensielle formål sosiale medier kan ha for en virksomhet:
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterFølg disse rådene når virksomheten skal ta i bruk sosiale medier så unngår du ihvertfall de vanligste fallgruvene
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterMed publiseringsplan menes en plan som angir hva, hvorfor, når og hvor noe skal publiseres ovenfor hvem, med hvilket resultat?
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterScreening er en metode bedriften kan bruke for å skaffe seg informasjon om jobbsøkeren. Her går vi igjennom hvordan du kan bruke sosiale medier som en del av screening prosessen.