Sosiale medier

Sosiale medier

Denne artikkelen er del 10 av 22 artikler i om Medielære (utvikling og bruk)

Denne artikkelen er del 1 av 25 artikler i om Sosiale medier

Denne artikkelen er del 22 av 28 artikler i om Internett

Denne artikkelen er del 21 av 23 artikler i om Kommunikasjonsvirkemidler

Denne artikkelen er del 11 av 14 artikler i om Digital markedsføring

Lesetid (240 ord/min): 6 minutter Sosiale medier skiller seg fra sosiale nettverk ved at sosiale medier er et overordnet begrep for spredning av informasjon (medie), som er brukergenerert og deles på internett (sosialt).

Medias historiske utvikling

Drivkraften bak sosiale medier

Denne artikkelen er del 3 av 25 artikler i om Sosiale medier

Lesetid (240 ord/min): 7 minutterSelve fenomenet sosial medier er et direkte resultat av den teknologiske utviklingen de siste 30 årene

blogg

Blogg

Denne artikkelen er del 5 av 25 artikler i om Sosiale medier

Denne artikkelen er del 11 av 12 artikler i om Nettstedets mulige bruksområder

Lesetid (240 ord/min): 19 minutterHva er en blogg, og hva bør en blogg inneholde? Vi går her igjennom disse spørsmålene.

mikroblogg

Microblogg

Denne artikkelen er del 6 av 25 artikler i om Sosiale medier

Lesetid (240 ord/min): < 1 minutterMikroblogger er tjenester som Twitter og Instagram, hvor du kan dele korte tekstoppdateringer og bilder. Facebookstatusen er også en mikroblogg.

Forum

Denne artikkelen er del 7 av 25 artikler i om Sosiale medier

Lesetid (240 ord/min): 2 minutterEt forum er en møteplass på Internett i form av ett nettsted, hvor brukerne kan diskutere noe med hverandre.

Podcast

Denne artikkelen er del 8 av 25 artikler i om Sosiale medier

Lesetid (240 ord/min): < 1 minutterPodkasting er en måte å publisere lyd- eller videoopptak på Internett som kan abonneres på ved hjelp av RSS.

Sosiale medier

Sosiale nettverk

Denne artikkelen er del 9 av 25 artikler i om Sosiale medier

Denne artikkelen er del 9 av 16 artikler i om Nettverksbygging

Lesetid (240 ord/min): 10 minutterEt samlingspunkt på Internett, for en gruppe mennesker med felles interesser eller verdier.

psalg

Hva kan jeg skrive om andre?

Denne artikkelen er del 12 av 25 artikler i om Sosiale medier

Denne artikkelen er del 19 av 28 artikler i om Viral markedsføring

Lesetid (240 ord/min): 11 minutterNår vi jobber med sosiale medier kan det ofte være fristende å skrive om andre firmaer, nettsteder, produkter, tjenester eller personer.

nettverk

Nettverksverdi

Denne artikkelen er del 15 av 25 artikler i om Sosiale medier

Denne artikkelen er del 12 av 16 artikler i om Nettverksbygging

Lesetid (240 ord/min): 11 minutterFellesbetegnelse for ulike typer sosiale og organiserte nettverk for å formidle og utveksle informasjon

Sosiale-medier

Sosial markedsføring

Denne artikkelen er del 16 av 25 artikler i om Sosiale medier

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterMarkedsføring gjennom sosiale medier er all form for direkte eller indirekte markedsføring som blir brukt til å bygge bevissthet, gjenkjenning, fremkalling og handling ovenfor en merkevare, bedrifter, produkter eller personer

arbeid

Sosial Media Managment teamet (SMM-teamet)

Denne artikkelen er del 17 av 25 artikler i om Sosiale medier

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterFor å kunne skape troverdighet og seriøsitet fra de som skal styre de sosiale mediene, må virksomheten ha retningslinjer for hvem som har ansvaret for å holde de sosiale medienee oppdatert, når oppdateringene skal skje og hvordan innleggene skal utformes og presenteres.

Sosiale medier

Reglement for bruken av sosiale medier

Denne artikkelen er del 18 av 25 artikler i om Sosiale medier

Lesetid (240 ord/min): 6 minutterBør virksomheten ha en egen sosial profil, og hvilke regler bør virksomheten utvikle til sine ansatte om bruken av sosiale medier?

navigasjonshjulet

Dilemmaer i sosiale medier

Denne artikkelen er del 20 av 25 artikler i om Sosiale medier

Lesetid (240 ord/min): 6 minutteret valg mellom to muligheter som begge vil medføre et uønsket resultat eller ønskede resultater som helt eller delvis utelukker hverandre gjensidig

Deling i sosiale medier

Hvorfor deler vi et innlegg?

Denne artikkelen er del 21 av 25 artikler i om Sosiale medier

Denne artikkelen er del 22 av 28 artikler i om Viral markedsføring

Lesetid (240 ord/min): 13 minutterGrunnen til at vi deler et innlegg med andre skyldes at vi blir motivert til å dele det fordi budskapet dekker viktige behov vi har.

Wordle-Screening

Screening av kandidater (jobbsøkere)

Denne artikkelen er del 17 av 30 artikler i om Rekruttering

Denne artikkelen er del 25 av 25 artikler i om Sosiale medier

Lesetid (240 ord/min): 5 minutterScreening er en metode bedriften kan bruke for å skaffe seg informasjon om jobbsøkeren. Her går vi igjennom hvordan du kan bruke sosiale medier som en del av screening prosessen.