
Personlig kommunikasjon
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterKjennetegnes av en personlig dialog mellom en sender og mottaker, og mottakerne har muligheten til å gi en tilbakemelding, spørre osv.
Hva skiller personlig kommunikasjon fra masse- og markedskommunikasjon og hvilke former for personlig kommunikasjon finnes? Oppmerksomheten rettes her mot samtaler generelt.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterKjennetegnes av en personlig dialog mellom en sender og mottaker, og mottakerne har muligheten til å gi en tilbakemelding, spørre osv.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterHva er verbal og ikke-verbal kommunikasjon (kroppsspråk), og hva er forskjellen mellom disse to kommunikasjonsformene?
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterKroppsspråk er måter vi kommunisere et budskap på ved hjelp av kroppsuttrykk uten bruk av tale- eller skriftspråk.
Lesetid (240 ord/min): 13 minutterEn muntlig tekst som skapes fortløpende av to eller flere personer i samarbeid. Vi går her igjennom hva en samtale er m.m.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterEn gjennomgang av forskjellen mellom disse to begrepene og hva som kjennetegner dem.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterDebatt er et ordskifte og meningsutveksling mellom flere personer som utveksler meninger og argumenter for eller mot en sak eller fenomen
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterCicero, også kalt fordragskunstens far, har utarbeidet følgende arbeidsmodell for hvordan man skal gå frem når man skal holde et foredrag
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterRåd og tips for hvordan du skal gå frem for å skrive et manus til din presentasjon for en kunde, møte eller større gruppe.
Lesetid (240 ord/min): 16 minutterRetorikk betyr talekunst og handler om hvordan man skal overbevise lytterne. Vi går her igjennom prinsippene for god retorikk.
Lesetid (240 ord/min): < 1 minutterVirkemidler du kan bruke for å gjøre språket i teksten rikere og bedre. De vanligste virkemidlene er disse.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterFørsteinntrykket du gir når du møter noen avgjør møtets resultat. Ingenting påvirker folks beslutninger mer enn førsteinntrykket de får.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterFormålet med behovsanalysen er å avdekke og påvise kundens behov, få frem kundens krav og ønsker å deretter legge opp salgspresentasjonen etter disse svarene
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterMålet med aktiv lytting er å sette seg inn i motpartens sko for å forstå dem, istedenfor å bare være opptatt av å presentere egne synspunkter
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterRåd og tips om hvordan du skal bygge opp argumentasjonen i et skriftlig budskap.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterDefinisjon: Kunsten å stille spørsmål slik at du får et svar, der konsekvensen overensstemmelse med målsetningen med spørsmålet.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterHva er en innvending og hvordan skal vi gå frem for å behandle en innvendig?
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterTeknikker for å få kunden til å si JA i avslutningsfasen som er den siste fasen i salgsprosessen. Her går vi igjennom de mest kjente