
Medievaner og handlemønstre i salg og markedsføring
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterEn gjennomgang av hvordan våre medievaner og handlemønstre kan brukes i salg og markedsføring.
I denne artikkelserien går vi igjennom hvordan det er vanlig å vurdere mediene når vi skal bestemme oss for hvilke mediekanaler og medier vi skal bruke i vår markedsføring.
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterEn gjennomgang av hvordan våre medievaner og handlemønstre kan brukes i salg og markedsføring.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterNoen fremtredende kjennetegn ved dagens markeds- og konkurransesituasjon er:
Lesetid (240 ord/min): 10 minutterBølgeteorien til Schumpeter sier at medieutviklingen drives av den teknologiske utviklingen i samfunnet, og det er enkelt å se at mediene har gått igjennom tre teknologiske paradigmeskifter de siste 100-årene.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterHva må du vurdere i din medievurdering for å komme frem til den optimale medie-mix?
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterMediets evne til å formidle (spre/distribuere) budskapet ut til publikum eller en definert målgruppe kalles distribusjons egenskaper.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterMedia-kanalens presentasjons egenskaper defineres som; evnen til å presentere reklamebudskapet for mottakeren.
Lesetid (240 ord/min): < 1 minutter
Mediets evnen til å fremkalle en reaksjon hos mottakerne.
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterDe nye medievanene jeg har skissere har resultert i en rekke nye handlemønstre de siste 10-20 årene og det forventes at utviklingen kommer til å fortsette stadig hurtigere.