skreddersydd

Målgruppe

Denne artikkelen er del 3 av 19 artikler i om Markedsplanlegging

Denne artikkelen er del 22 av 48 artikler i om Service og serviceledelse

Denne artikkelen er del 6 av 36 artikler i om Markedsplan

Denne artikkelen er del 1 av 18 artikler i om Målgruppe

Lesetid (240 ord/min): 9 minutterMålgruppe er den eller de kundegruppene bedriften tar sikte på å påvirke og selge sine produktene og/eller tjenestene til.

markedssystem

Passiv målgruppe segmentering

Denne artikkelen er del 2 av 18 artikler i om Målgruppe

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterVi legger forholdene til rette for å bli funnet, foretrukket og forstått av en bestemt målgruppe.

Målgruppekrav

Denne artikkelen er del 3 av 18 artikler i om Målgruppe

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterFor at en målgruppe definisjon skal kunne brukes i operativ markedsføring må målgruppen oppfylle alle de generelle kravene som stilles til et markedssegment. 

Målgruppevalg

Denne artikkelen er del 4 av 18 artikler i om Målgruppe

Lesetid (240 ord/min): 10 minutterHvilke markeder, segmenter og kundegrupper virksomheten bør velge som sin målgruppe er avhengig av en rekke faktorer. For eksempel:

ledelseteorier

Målgruppe beskrivelse

Denne artikkelen er del 5 av 18 artikler i om Målgruppe

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterFor å kunne bruke målgruppe definisjon i operativ markedsføring, kreves det informasjon om hvem kunden er.

workshop

Konsekvensene av å endre målgruppe

Denne artikkelen er del 6 av 18 artikler i om Målgruppe

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterÅ bytte eller endre målgruppen kan ha dramatiske konsekvenser for virksomheten, enten vi bytter, utvider eller innskrenker den.

markedsegmemtering

Markedssegmentering

Denne artikkelen er del 1 av 14 artikler i om Markedssegmentering

Denne artikkelen er del 7 av 18 artikler i om Målgruppe

Lesetid (240 ord/min): 8 minutterEn gjennomgang av hva markedssegmentering er og hvordan man kan bruke segmenteringsteknikker til å splitte et marked opp i mindre markedssegment.

kundeanalyse

Kundelønnsomhet

Denne artikkelen er del 8 av 18 artikler i om Målgruppe

Denne artikkelen er del 10 av 27 artikler i om Relasjonsmarkedsføring

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterKundelønnsomhet er et uttrykk for hvor lønnsomme kundemassen er, og hvordan kundelønnsomheten varierer mellom kundegrupper og enkeltkunder

ABC analyse (kundeanalyse av lønnsomhet)

Denne artikkelen er del 11 av 27 artikler i om Relasjonsmarkedsføring

Denne artikkelen er del 19 av 26 artikler i om Key Account Management

Denne artikkelen er del 11 av 19 artikler i om Salgsplanlegging

Denne artikkelen er del 12 av 15 artikler i om Analyseteknikker for interne arbeidsbetingelser

Denne artikkelen er del 9 av 18 artikler i om Målgruppe

Lesetid (240 ord/min): 8 minutterKundeanalysens mål er å skille de interessante kundeemnene fra de uinteressante.

regnskap

Valg og prioritering av nøkkelkunder (A-kundene)

Denne artikkelen er del 12 av 27 artikler i om Relasjonsmarkedsføring

Denne artikkelen er del 20 av 26 artikler i om Key Account Management

Denne artikkelen er del 10 av 18 artikler i om Målgruppe

Denne artikkelen er del 13 av 19 artikler i om Salgsplanlegging

Lesetid (240 ord/min): 5 minutterFør det er mulig å bestemme seg for hvilke kunder som skal bli plukket ut og prioritert som nøkkelkunder, dvs. som A-kunder, må vi alltid gjennomføre grundige regnskapsanalyser

ekspansjonsmatrisen

Ansoff’s ekspansjonmatrise (vekstmatrise)

Denne artikkelen er del 13 av 36 artikler i om Markedsplan

Denne artikkelen er del 4 av 6 artikler i om Forretningsmål

Denne artikkelen er del 13 av 18 artikler i om Målgruppe

Denne artikkelen er del 11 av 20 artikler i om Vekst

Denne artikkelen er del 21 av 23 artikler i om Produktledelse

Lesetid (240 ord/min): 6 minutterAnsoff’s ekspansjonsmatrise klassifiserer hvilke vekstmuligheter virksomheten har på dagens og nye markeder med dagens og nye produkter.

Markedssynergier

Denne artikkelen er del 21 av 22 artikler i om Markeder

Denne artikkelen er del 14 av 18 artikler i om Målgruppe

Denne artikkelen er del 7 av 34 artikler i om Arbeidsbetingelser og markedssystemet

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterDe spesifikke synergieffektene som er knyttet med å gå inn i et nytt marked med et eksisterende eller nytt verditilbud.

synergieffekter

Verdsettelse av synergieffekter

Denne artikkelen er del 15 av 18 artikler i om Målgruppe

Denne artikkelen er del 2 av 6 artikler i om Verdsettelse av selskap

Denne artikkelen er del 7 av 21 artikler i om Fusjon og oppkjøp

Lesetid (240 ord/min): 5 minutterMed synergieffekter menes den merverdi som er genereres ved å slå sammen verdikjeden til to firmaer, og som det ikke ville være mulig å oppnå hvis bedriftene opererer uavhengig av hverandre.