Digital markedsstrategi

Denne artikkelen er del 5 av 14 artikler i om Digital markedsføring

Lesetid (240 ord/min): 9 minutterEn langsiktig plan som forteller hvordan virksomhetens digitale markedsføring skal legges opp for å nå sitt digitale markedsmål. 

sem

Søkemotormarkedsføring (SEM)

Denne artikkelen er del 3 av 40 artikler i om Digital markedsføring >> SEO

Denne artikkelen er del 10 av 14 artikler i om Digital markedsføring

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterHva er SEM, og hva er forskjellem mellom SEO og SEM? SEM er en forkortelse for: “Search Engine Marketing“, eller på norsk: “Søkemotor markedsføring“. I praksis er SEM (Search Engine Marketing) en betegnelse vi bruker for betalt markedsføring eller annonsering i søkemotorenel. Den ubestridte markedslederen på dette området er Google sitt annonseprogram AdWords. Forskjellen mellom […]

Sosiale medier

Sosiale medier

Denne artikkelen er del 22 av 28 artikler i om Internett

Denne artikkelen er del 21 av 23 artikler i om Kommunikasjonsvirkemidler

Denne artikkelen er del 11 av 14 artikler i om Digital markedsføring

Denne artikkelen er del 1 av 25 artikler i om Sosiale medier

Denne artikkelen er del 10 av 22 artikler i om Medielære (utvikling og bruk)

Lesetid (240 ord/min): 6 minutter Sosiale medier skiller seg fra sosiale nettverk ved at sosiale medier er et overordnet begrep for spredning av informasjon (medie), som er brukergenerert og deles på internett (sosialt).

bannerannonse

Bannerannonser

Denne artikkelen er del 13 av 14 artikler i om Digital markedsføring

Lesetid (240 ord/min): 9 minutterEn bannerannonse er en annonse på en nettside, normalt med samme bredde som hovedartikkelen eller sidebaren, men dette er ikke noe krav. Bannerannonsene finnes i alle størrelser.