Hjem 2021

Arkiver

Digital markedsføring

Digital markedsføring er alle markedstiltak en aktør foretar seg for å nå en målgruppe ved bruk av digitale kanaler.

Hva skiller digital markedsføring fra tradisjonell markedsføring?

Som et resultat av digitaliseringen av samfunnet og paradigmeskiftet fra analoge til digitale signaler har digital markedsføring fått en stadig viktigere rolle i virksomheten markedsføring.

Digital markedsstrategi

En langsiktig plan som forteller hvordan virksomhetens digitale markedsføring skal legges opp for å nå sitt digitale markedsmål. 

Digitale kanaler og virkemidler

Det siste teknologiske paradigmeskiftet som har påvirket mediemarkedet er overgangen fra bruk av analoge til digitale signaler.

Nettside og nettsted

En gjennomgang av hva en nettside og nettsted er og hva som kreves for å få et eget nettsted.

E-handel (elektronisk handel)

Hva er e-handel, hvilke former finnes og hvilke utfordringer skaper overgangen til e-handel?

Søkemotoroptimalisering (SEO)

SEO («Search Engine Optimization»), eller søkemotoroptimalisering på norsk, er teknikker for å gjør en nettside synlig i søkemotorene

Søkemotormarkedsføring (SEM)

Hva er SEM, og hva er forskjellem mellom SEO og SEM? SEM er en forkortelse for: "Search Engine Marketing", eller på norsk: "Søkemotor markedsføring". I praksis...

Sosiale medier

Sosiale medier skiller seg fra sosiale nettverk ved at sosiale medier er et overordnet begrep for spredning av informasjon (medie), som er brukergenerert og deles på internett (sosialt).

Viral markedsføring

Viral markedsføring er konsepter og budskap av en slik karakter at det "kopierer og sprer seg selv.

Bannerannonser

En bannerannonse er en annonse på en nettside, normalt med samme bredde som hovedartikkelen eller sidebaren, men dette er ikke noe krav. Bannerannonsene finnes i alle størrelser.

E-postmarkedsføring (e-marketing)

En gjennomgang av hva epostmarkedsføring er og hvordan du bruker denne form for markedsføring for å få suksess.