
Digital markedsføring
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterDigital markedsføring er alle markedstiltak en aktør foretar seg for å nå en målgruppe ved bruk av digitale kanaler.
En gjennomgang av hva digital markedsføring er og hvordan vi benytter digital markedsføring på en effektiv måte.
Lesetid (240 ord/min): 6 minutterDigital markedsføring er alle markedstiltak en aktør foretar seg for å nå en målgruppe ved bruk av digitale kanaler.
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterSom et resultat av digitaliseringen av samfunnet og paradigmeskiftet fra analoge til digitale signaler har digital markedsføring fått en stadig viktigere rolle i virksomheten markedsføring.
Lesetid (240 ord/min): 11 minutterEn markedsføringsteknikk hvor vi skreddersyr innholdet på egne nettsider, blogger, forums og sosiale medier til våre drømmekunder.
Lesetid (240 ord/min): 11 minutterEn norsk betegnelse for “content marketing”, hvor målet er å skape varige relasjoner med en målgruppe gjennom å gi dem verdifulle budskap
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterEn langsiktig plan som forteller hvordan virksomhetens digitale markedsføring skal legges opp for å nå sitt digitale markedsmål.
Lesetid (240 ord/min): 8 minutterDet siste teknologiske paradigmeskiftet som har påvirket mediemarkedet er overgangen fra bruk av analoge til digitale signaler.
Lesetid (240 ord/min): 11 minutterEn gjennomgang av hva en nettside og nettsted er og hva som kreves for å få et eget nettsted.
Lesetid (240 ord/min): 5 minutterHva er e-handel, hvilke former finnes og hvilke utfordringer skaper overgangen til e-handel?
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterSEO («Search Engine Optimization»), eller søkemotoroptimalisering på norsk, er teknikker for å gjør en nettside synlig i søkemotorene
Lesetid (240 ord/min): 3 minutterHva er SEM, og hva er forskjellem mellom SEO og SEM? SEM er en forkortelse for: “Search Engine Marketing“, eller på norsk: “Søkemotor markedsføring“. I praksis er SEM (Search Engine Marketing) en betegnelse vi bruker for betalt markedsføring eller annonsering i søkemotorenel. Den ubestridte markedslederen på dette området er Google sitt annonseprogram AdWords. Forskjellen mellom […]
Lesetid (240 ord/min): 6 minutter Sosiale medier skiller seg fra sosiale nettverk ved at sosiale medier er et overordnet begrep for spredning av informasjon (medie), som er brukergenerert og deles på internett (sosialt).
Lesetid (240 ord/min): 4 minutterViral markedsføring er konsepter og budskap av en slik karakter at det “kopierer og sprer seg selv.
Lesetid (240 ord/min): 9 minutterEn bannerannonse er en annonse på en nettside, normalt med samme bredde som hovedartikkelen eller sidebaren, men dette er ikke noe krav. Bannerannonsene finnes i alle størrelser.
Lesetid (240 ord/min): 7 minutterE-postmarkedsføring er masseutsendelse av skreddersydde e-postmeldinger til utvalgte mottakere. Rimelig, rask og målrettet markedsføring.