Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

For at samfunnet, eller rettere sagt jordkloden, som helhet skal få en bærekraftig utvikling må vi alle bidra. Selv om det er myndighetene som legger de grunnleggende rammebetingelsene for en bærekraftig utvikling, er det måten næringslivet og forbrukerne utnytter dette rammeverket som avgjør hvor bærekraftig utviklingen blir. Alle virksomheter må derfor strebe etter å få en best mulig ØKOS verdiskapningsmodell og forretningsstrategi.

Hvem har minst å hente?

Selv om alle bør ha en ØKOS verdiskapningsmodell og strategi er det ikke alle virksomheter som har like mye å hente på å fokusere på det økologiske aspektret ved sin forretningstrategi og -modell. 

Google, Facebook, Twitter og andre 100% nettbaserte verditilbud har f.eks. svært lite å hente på å fokusere på å gjøre virksomheten og slutttilbudet mer miljøvennlig, da deres produkt er 100% basert på digital teknologi og menneskene som jobber der. De forbruker dermed minimalt med ikke-fornybare ressurser, de forurenser ikke og ressursbruken øker ikke med antall brukere. De samme argumentet gjelder for regnskapskontorer, advokater, meglere og lignende kompetansebaserte servicenæringer. 


Hvem har mest å hente?

Du må logge inn for å se resten av innholdetVennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander (f.1968) er eStudie.no sin grunnlegger. I tillegg er han daglig leder for bl.a. webbyrået og hostingselskapet OnNet AS. En entrepenør og forretningsutvikler med over 25 års entrepenør- og ledererfaring.