Siste 50 artiklene

På denne siden finner du de siste 50 skrevne eller oppdaterte artiklene til eStudie.no.

De 25 siste:

Relasjonsmarkedsføring

Relasjonmarkedsføring er tiltak av gjensidig verdi økende karakter satt i verk mellom personer for å etablere, fastholde og utvikle positive holdninger til et produkt, et merke, en organisasjon eller en organisasjons representanter for å utvikle lojalitet

Nettverksbyggende markedsføring

Arbeidet vi gjør for å få en ny node i virksomhetens kunde nettverk

Plast i natur og hav : Omfang, konsekvenser og tiltak

Plast som ikke er på avveie, men samles inn og gjenvinnes er ikke noe miljøproblem. Problemet er plasten som i naturen.

GAP modellen (GAP analyse)

Modellen består av fire gap, i tillegg til kundegapet, som alle representerer en trussel for bedriftens totale leveransekvalitet.

Forhandlingskraft

Forhandlingskraft tar for seg hvilke påvirkningsmuligheter du har i fordelingsforhandlinger for å påvirke forhandlingsresultatet.

Direkte markedsføring består av 3 byggesteiner

For at direkte markedsføring skal være et effektivt verktøy, kreves det imidlertid at tre byggesteiner er til stede.

Kundedatabasen er “hjertet” i all direkte markedsføring

En gjennomgang av funksjonen til en kundedatabase og hvordan den bør bygges opp for å kunne brukes i direkte markedsføring.

Konsekvensene av å endre målgruppe

Å bytte eller endre målgruppen kan ha dramatiske konsekvenser for virksomheten, enten vi bytter, utvider eller innskrenker den.

Målgruppe beskrivelse

For å kunne bruke målgruppe definisjon i operativ markedsføring, kreves det informasjon om hvem kunden er.

Generalforsamling

En generalforsamling er den øverste myndighet i en organisasjon eller (allmenn-)aksjeselskap. Her går vi igjennom hvordan møte avholdes.

Målgruppevalg

Hvilke markeder, segmenter og kundegrupper virksomheten bør velge som sin målgruppe er avhengig av en rekke faktorer. For eksempel:

Marked eller lokalisasjon: – To essensielle målgruppe og vekststrategier

Tidligere var beliggenheten det avgjørende suksesskriteriet i alle vekststrategier. I den digitale verden er det ikke beliggenheten, men markedet som teller.

Markedsvekst og beregning av vekstpotensial

Vi kan ikke velge vår fremtidige målgruppe uten at vi samtidig kartlegger de ulike kundegruppenes vekstpotensial.

Potensielle feilkilder ved kvalitative undersøkelser / metoder

I kvalitative undersøkelser ønsker vi et kategori representative utvalg, og vi er derfor opptatt av å prøve å finne ut om undersøkelseenhetene våre er representative for kategorien de representerer.

Innovasjonen og entreprenørens research fase

Når du sitter med en god forretningsidè, er neste fase å sjekke om forretningsidèen er gjennomførbar i forhold til dine ressurser, lovverket og konkurransesituasjonen.

Risikovurdering av intern og ekstern risiko

All innovasjon er forbundet med en stor risiko som vi må prøve å redusere.

Servicekonseptet i serviceledelsesystemet

Selv om servicemedarbeiderne utgjør kjernen i servicesystemet, har serviceledelse lite mening hvis ikke servicebegrepet er definert

Serviceleveransesystemet

Denne dimensjonen av serviceledelsesystemet omfatter den operative og fysiske delen av serviceapparatet.

Servicemedarbeideren

I en serviceinteraksjon, er både den ansattes og kundens personlighet og humør med på å påvirke serviceleveransen.

Omdømme og merkevarens betydning for serviceopplevelsen

Merkevaren har stor påvirkning på kundens oppfattelse av virksomhetens servicegrad.

Organisasjonskulturen sin betydning for serviceopplevelsen

Hvordan bruke organisasjonskulturen til å styre virksomhetens service og opplevelsen av sannhetens øyeblikk.

Service planlegging

Service planlegging vil si å lage langsiktige (strategiske) og kortsiktige (operative) serviceplaner for hvordan servicekonseptet og serviceleveransesystemet skal legges opp

Servicemål

Alle virksomheter trenger et servicemål. Dette fordi servicen er hovedleveransen for tjenesteleverandørene og et viktig tillegg for produktleveransen til produktleverandørene.

Servicestrategi

Servicestrategien skal fortelle hvordan det overordnede servicemålet skal bli nådd. Dette er et strategisk planleggingsdokument

Serviceledelsessystem

Modellen som presenteres her er utviklet av Ricard Nordmann og består av fem nøkkelkomponenter som er uløselig knyttet til hverandre

Nr. 26 - 50

Servicefeil

En serviceopplevelse som faller under kundenes forventninger såpass mye at det fører til utilfredshet.

Opportunisme

Opportunisme er når en part i et forhold er illojal og holder tilbake verdifull informasjon for sin egen vinning, på bekostning av motparten

Service – et tillegg til produktleveransen

Service er en tilleggsytelse til hovedytelsen, dvs. produktet eller tjenesten du kjøper.

En ny æra med VR og AR i bruk i hele...

VR og AR blir tatt i bruk over hele verden i stort tempo » Forventer enorm vekst fram til 2027 » Nye bransjer implementerer teknologien til fordel for forbrukerne!

Tre typer service

Når vi snakker om service må vi skille mellom Vi må her skille mellom Materiell service, Systemservice og Personlig service

Etiske dilemmaer og manipulasjon under forhandlinger

Etiske dilemmaer handler om hva skal du gjøre når to eller flere verdier eller normer som er viktige for deg kolliderer i forhandlinger.

Mekling i konflikter og forhandlinger

Mekling er en strukturert prosess for å løse konflikter gjennom en nøytral tredjeperson hjelper parter å finne en løsning.

Ansattes innsats og kundetilfredshet

Hvordan interaksjonen foregår mellom den ansatte og kunden er svært viktig for kundetilfredsheten.

Serviceledelse

Jobben virksomheten som helhet gjør for å skape en service som gir kunden en totalopplevelse som overgår kundens forventninger til servicen

Servicekvalitet

Servicekvalitet skapes av ansatte, men dømmes og defineres av kundene. Servicekvaliteten er forskjellen mellom forventet og opplevd service

Markedsorientert (markedsføring og ledelse)

I motsetning til salgsorientering, som fokuserer på å selge det som produseres, fokuserer markedsorientering på å utvikle tilbud som dekker behovet i markedet.

Forhandlingsteam – oppgave og roller

Når vi forbereder oss til forhandlinger er det vanlig å sette opp et forhandlingsteam som får ansvaret for gjennomføringen av forhandlingene.

Sannhetens øyeblikk

Begrepet «sannhetens øyeblikk» beskriver samhandlingen mellom kunde og tjenesteyter (personalet), og er det som skaper kunden opplevelse

Vanskelige forhandlinger – hvordan vinne dem?

Forhandlingssituasjoner hvor det er vanskelig å få fremgang i forhandlingene fordi motparten opptrer ubehagelig, uetisk, aggressivt e.l.

Prosjekt krever innovasjon og endring

For å kunne oppnå dette effektmålet kreves det at prosjektet kommer opp med en innovasjon som skaper en eller annen form for positiv endring

Forhandlingstyper

Det finnes mange typer forhandlinger. Hvordan forhandlingene legges opp er avhengig av hva slags type forhandling vi snakker om.

Konsept og konsepttest

Et konsept er en tankekonstruksjon som er ment å skulle bidra til å løse et problem eller tilfredsstille et behov.

Kundetyper (personlighetstyper)

Alle kunder er forskjellige, ikke bare med hensyn til behov, problem og forventninger, men også når det gjelder personlighet.

Prosjektevaluering

Definisjon Når vi snakker om prosjektevaluring mener vi:En systematisk datainnsamling, analyse og vurdering av en planlagt, pågående eller avsluttet aktivitet eller fase i et prosjekt....

Erfaringslogg

Erfaringsloggen er en felles kunnskapsbank i form av en logg som beskriver hvilke erfaringer vi har gjort oss underveis i prosjektet

Statusrapport ( prosjektstatus rapport )

Statusrapporten prosjektlederen leverer til styringsgruppen og prosjekteier bør være basert på et forhåndsdefinert rapporterings system

Prosjektrapportering

Alle prosjekter trenger et oppfølgings- og rapporterings system. For at dette systemet skal gå overens med alle prosjektmedarbeiderne så må det godkjennes av prosjektleder.

Forberedelser til forhandlinger

Jo bedre forberedt du er, jo større er også sjansene for at forhandlingene skal gi deg det resultatet du er ute etter. 

Forhandlingsprosessen

Forhandlinger som prosess kan deles opp i tre faser. Forstadiet, forskningsprosessen og etterstadiet. Alle tre stadiene er like viktig.

Styringsdokument

Styringsdokumentet peker ut kursen og omfanget og danner (sammen med prosjektplanen) “kontrakten” mellom prosjektlederen og prosjekteieren