Domene og webhotell fra OnNet.no

    Denne artikkelen er del 7 av 35 artikler om Digital markedsføring >> Eget nettsted

    Denne artikkelen er del 1 av 12 artikler om Nettstedets mulige bruksområder

Lesetid (240 ord/min): < 1 minutter

Siste del av nettstedets situasjonsanalyse er å gå igjennom hvilke mulige bruksområder som finnes for nettstedet og velge ut hvilke av disse vi ønsker å inkludere i vårt nye nettsted.

Siden du fort vil finne ut at det finnes alt for mange mulige bruksområder for et nettsted til at det er mulig for virksomheten å realisere alle, må vi ta en valg og velge ut hvilke av de potensielle bruksområdene som best støtter opp under nettstedets målsetninger og strategier.

Her gjelder følgende tommelfingerregel:

“Det er bedre å velge ut to bruksområder som all fokuset blir rettet mot for å lage en så bra tjeneste som overhode mulig istedenfor å satse på mange bruksområder som bare blir gjennomført halvveis”

I resten av denne artikkelserien som du finner under skal vi se litt nærmere på de vanligste bruksområdene for et nettsted, slik at du blir klar over dem og kan gjøre et veloverveid valg omkring hvilke av dem du ønsker å satse på i ditt nye nettsted.

 

Du leser nå artikkelserien: Digital markedsføring >> Eget nettsted

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Nettsted plan (mål, strategi og tiltak)Nettstedets målgruppe >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Nettside og nettsted
  • Domene
  • Velg riktig domene – din identitet på Internett
  • Før du starter utviklingen av et eget nettsted
  • Hvor lønnsomme er nettsidene dine?
  • Nettsted plan (mål, strategi og tiltak)
  • Nettstedets mulige bruksområder
  • Nettstedets målgruppe
  • Nettstedets målsetting
  • Nettstedstrategi
  • Nettstedets posisjon i virkemiddelstrategien
  • Nettstedets teknisk plattformstrategi
  • Nettstedets utformingstrategi
  • Brukeropplevelse (UX – Design)
  • Brukergrensesnittdesign (UI – design) og brukervennlighet (usability)
  • Morville – modellen (påvirkningforhold i brukeropplevelse)
  • Gestalt teoriene
  • Nettsidens struktur
  • Responsiv design
  • Nettsidens navigasjonsmeny
  • Prototype
  • Ta hensyn til hvordan vi leser på skjerm
  • Nettsidene må skrives for både mennesker og datamaskiner
  • Farge og fargelære
  • Fargespråket og fargebruk
  • Bruk av grafikk (bilder og illustrasjoner)
  • Nettstedets typografi (bruk av fonter og tekst)
  • Nettstedets oppgave- og innholdstrategi
  • Angrepsvinkel for budskapet
  • Overskriften er halve jobben!
  • Brødteksten
  • Nettstedet må integreres med sosiale medier
  • Call to action (CTA) skaper konverteringer og avgjør lønnsomheten
  • Kontroll og evaluering av Internett planen og nettstedet
  • Utvikling og implementering av nettstedet i virksomhetens verdikonfigurasjon
  • Du leser nå artikkelserien: Nettstedets mulige bruksområder

      Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: Hvilke kommunikasjonsoppgaver skal nettstedet løse? >>
        Andre artikler i serien er: 
  • Nettstedets mulige bruksområder
  • Hvilke kommunikasjonsoppgaver skal nettstedet løse?
  • Nettstedets plass og funksjon i verdikjeden
  • Nettstedets muligheter i innkjøp, logistikk og produksjonsprosessen
  • Nettsted som salg- og markedsføringkanal
  • Nettstedet kan øke både kundetilfredsheten og kundelojaliteten
  • Nettsted som rekrutteringskanal
  • Nettsted som opplæringssenter
  • Nettsted som presse- og investorsenter
  • Nettsted som trade promotion kanal
  • Blogg
  • Styring, rapportering og administrasjon av nettstedet
  • Kjetil Sander
    Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.