Lesetid (240 ord/min): < 1 minutter
Siste del av nettstedets situasjonsanalyse er å gå igjennom hvilke mulige bruksområder som finnes for nettstedet og velge ut hvilke av disse vi ønsker å inkludere i vårt nye nettsted.
Siden du fort vil finne ut at det finnes alt for mange mulige bruksområder for et nettsted til at det er mulig for virksomheten å realisere alle, må vi ta en valg og velge ut hvilke av de potensielle bruksområdene som best støtter opp under nettstedets målsetninger og strategier.
Her gjelder følgende tommelfingerregel:
“Det er bedre å velge ut to bruksområder som all fokuset blir rettet mot for å lage en så bra tjeneste som overhode mulig istedenfor å satse på mange bruksområder som bare blir gjennomført halvveis”
I resten av denne artikkelserien som du finner under skal vi se litt nærmere på de vanligste bruksområdene for et nettsted, slik at du blir klar over dem og kan gjøre et veloverveid valg omkring hvilke av dem du ønsker å satse på i ditt nye nettsted.
- Nettstedets plass og funksjon i verdikjeden
- Nettstedets muligheter i innkjøp, logistikk og produksjonsprosessen
- Hvilke kommunikasjonsoppgaver skal nettstedet løse?
- Nettstedet som en salg- og markedsføringkanal
- Nettstedet kan øke både kundetilfredsheten og kundelojaliteten
- Nettstedet som rekrutteringskanal
- Nettstedet som opplæringssenter
- Nettstedet som presse- og investorsenter
- Nettstedets som en trade promotion kanal
- Blogg
- Styring, rapportering og administrasjon av nettstedet
Du leser nå artikkelserien: Digital markedsføring >> Eget nettsted
Du leser nå artikkelserien: Nettstedets mulige bruksområder