Lesetid (240 ord/min): 2 minutter
Innholdsfortegnelse
Det er mange ting som må tas i betraktning når du utfører lokale søkemotoroptimalisering. Google tar faktisk forskjellige faktorer i betraktning med lokale søk, enn de gjør med tradisjonelle søkemotoroptimalisering.
Noen av de tingene du må tenke på for å oppnå en god lokal rangering for ditt nettsted er:
Lokale oppføringer
En av de viktigste aspektene av lokal søkemotor optimalisering er tilstedeværelsen av lokale oppføringer og linker fra andre lokale nettsteder. Google ser oppføringer i en søke katalog for din virksomhet som et tegn på at dette er en lokal virksomhet, og at den derfor skal rangeres i de lokale søkene og ikke først og fremt i de globale. Med lokale søk menes rangering for lokale søkeord (nøkkelord). Lokale virksomhetsoppføringer tillater deg å ikke bare markedsføre din bedrift, men gir også mulige kunder flere veier til virksomhetens markedstilbud og nettsted. Mange lokale oppføringer vil også kunne rangere godt i Google på ord som er relatert til virksomheten din , og kan faktisk være en utmerket måte å drive trafikk til nettstedet ditt på lang sikt.
Adresse og telefonnummer
Når Google skal rangere lokale søkeord tar de også adressen og telefonnummeret til virksomheten i betraktning. Adressen blir sjekket mot “sentrum ” plasseringen av by relaterte søkeord du forsøker å få siden rangere på for å prøve å finne ut om du er en lokal tilbyder som kan tilby det som det søkes etter. Dette gjøres for å sikre at du ikke forsøker å rangere for søkeord i byer som du ikke kan faktisk leverer tjenester til . Sørg for at byene du prøver å oppnå en rangerer for ligger nær nok til at virksomheten kan levere produktet eller tjenesten. Helst bør adressen og telefonnummeret gå igjen på alle sider.Det samme gjelder firmanavnet og domene.
Anmeldelser
Du trenger også å forsøke å sette sammen vurderinger fra tidligere klienter på tvers av flere nettsteder. Dette er en indikator til Google at din bedrift har hjulpet enkeltpersoner i det siste, og har en track record for å bevise det.
Du leser nå artikkelserien: Digital markedsføring >> SEO