agenturer.no

Beskyttet innhold!

For å lese denne og våre øvrige sider må du tegne et årsabonnement og være logget inn.

Som abonnent/medlem får du tilgang til alt innholdet på sidene våre, og skulle sidene våre ikke leve opp til forventningene dine har vi en "Pengene tilbake garanti" du kan benytte.

Tegn abonnement!

    Denne artikkelen er del 37 av 64 artikler om Digital markedsføring >> E-handel

For å sikre en planleggingsmodell for netthandelen som bygger opp under virksomhetens forretnings- og markedstrategi bør denne generelle planleggingsmodellen benyttes:

ehandel-planleggingsmodell

De gule boksene angir forhold og dokumenter som bør foreligge og som du har gjort deg godt kjent med før du begynner planleggingen av netthandel strategien.

Fant du ikke svaret? Spør redaksjonen!
Annonse

Fant du ikke svaret?

Fyll ut skjemaet under hvis du har et spørsmål knyttet til denne artikkelen.

Ditt spørsmål:

Ditt navn:

E-post:

Rapporter en feil, mangel eller savn

Rapporter en feil, mangel eller et savn

Benytt skjemaet under hvis du finner en feil eller mangel i en av våre artikler. Uten tilbakemeldinger fra våre lesere er det umulig for oss å forbedre våre artikler.

Jeg ønsker å rapportere inn en:

En feilEn mangelEt savn

Angi en feil, mangel eller savn:

Ditt navn:

E-post:

Du kan også laste ned denne artikkelen og resten av artikkelserien som en e-bok Artikkelserien fortsetter under.

Topp20 artikler
Siste 20 artikler
Nye artikkelserier
Du leser nå artikkelserien: Digital markedsføring >> E-handel

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Netthandel strategi/planMålgruppe >>
    Andre artikler i serien er: 
  • E-handel (elektronisk handel)
  • B2B, B2P og B2C løsninger for e-handel
  • Netthandel fakta
  • Hva er en nettbutikk?
  • Hvorfor e-handel?
  • Hva skiller e-handel fra tradisjonelle salgs- og distribusjonskanaler?
  • Netthandelen gir et nytt kostnadsbilde for både kunden og virksomheten
  • Netthandel – en ny konkurransearena
  • Netthandel krever spesialisering for å hevde seg i konkurransen
  • E-handel: – Bør de fysiske utsalgsstedene legges ned?
  • Nettbutikk som en forlengelse av den fysiske butikken
  • Hvordan lykkes med e-handel (netthandel) ?
  • E-handel: Strategiske spørsmål som må vurderes
  • Kan verditilbudet (produktet/tjenestene) digitaliseres?
  • Hvilke kostnadsbesparelser kan netthandelen gi?
  • Hvilke inntekts- og lønnsomhetsøkninger vil netthandelen gi?
  • Hvilke nye konkurransefortrinn kan netthandelen gi?
  • Hvordan kan netthandelen styrke konkurransekraften?
  • Hvordan kan netthandelen skape nye kundeverdier?
  • Hvordan kan nettbutikken bygge opp under virksomhetens omdømme/profil?
  • Hvordan kan nettbutikken skaffe nye kunder til en så lav kostnad som mulig?
  • Hvordan kan nettbutikken øke kundetilfredsheten?
  • Hvordan kan nettbutikken øke kundelojaliteten?
  • Nettbutikken må bygge på en situasjonsanalyse
  • Hvilken risiko er virksomheten villig til å ta?
  • Netthandelen skaper nye muligheter, men krever også andre strategier
  • Mellomleddets posisjon og betydning i dagens digitale samfunn
  • Hva kreves for å etablere en egen nettbutikk?
  • Domene
  • Nettbutikkens arkitektur og infrastruktur
  • EDI og EDIFACT – den første e-handelstandarden
  • XML – nettbutikkstandarden på Internett
  • Integrasjon av EDI og XML
  • Nettbutikkens programvarebehov
  • Hva koster en nettbutikk?
  • Netthandel strategi/plan
  • Planleggingsmodell for nettbutikken
  • Målgruppe
  • Nettbutikkens målsetning
  • Netthandel strategi
  • Teknologisk strategi
  • Integrasjon og datautveksling med andre informasjonssystemer
  • Kommersiell strategi
  • Innholdstrategi for nettbutikken
  • 12 lovmessige krav til nettbutikkens innhold
  • Betalingsløsning
  • Betalingsalternativer ved e-handel
  • Nettbutikk med kortbetaling: – Hva kreves og hva koster det?
  • Hvordan skjer betalingen i nettbutikken?
  • Registrering av ordren
  • Logistikk, produksjon, plukking og pakking
  • Distribusjon (Levering og frakt)
  • Dropshipping: Nettbutikk uten varelager og risiko
  • Nettbutikkens sikkerhet
  • Kvalietssikring og oppfølging av nettbutikken
  • Drift og vedlikehold
  • Implementerinsstrategi for nettbutikken
  • Valg av e-handelsløsning (nettbutikk)
  • Styring og kontroll av nettbutikken
  • Slik får du kunden til å elske din nettbutikk
  • Snu retur og reklamasjoner til god kundeservice
  • Nettbutikkens angivelse av priser og betingelser
  • Hva kan vi lære av Amazon.com sin e-handelsuksess?
  • Mobil e-handel