Domene og webhotell fra OnNet.no

    Denne artikkelen er del 50 av 39 artikler om Digital markedsføring >> E-handel

Lesetid (240 ord/min): < 1 minutter

Sentralt i styring og kontrollprosessen står måling og evaluering av:

  1. Synlighet i søkeresultatene – til Google som står for 90% av trafikken i Norge gjennom å måle hvilken plassering virksomhetens viktigste søkeord har i SERP.
  2. Click-through rate – andelen av dem som ser søkeresultatet i Google, bannere og annen digital markedsføring som ender med å klikke på linken til nettbutikken
  3. Konverteringsraten – andelen av de som besøker nettbutikken som ender opp med å kjøpe noe.

 

Du leser nå artikkelserien: Digital markedsføring >> E-handel

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Valg av e-handelsløsning (nettbutikk)Slik får du kunden til å elske din nettbutikk >>
    Andre artikler i serien er: 
  • E-handel (elektronisk handel)
  • B2B, B2P og B2C løsninger for e-handel
  • Netthandel fakta
  • Hva er en nettbutikk?
  • Hvorfor e-handel?
  • Hva skiller e-handel fra tradisjonelle salgs- og distribusjonskanaler?
  • Netthandelen gir et nytt kostnadsbilde for både kunden og virksomheten
  • Netthandel – en ny konkurransearena
  • Netthandel krever spesialisering for å hevde seg i konkurransen
  • E-handel: – Bør de fysiske utsalgsstedene legges ned?
  • Nettbutikk som en forlengelse av den fysiske butikken
  • Hvordan lykkes med e-handel (netthandel) ?
  • E-handel : Strategiske spørsmål som må vurderes
  • Hvordan kan en nettbutikk øke kundetilfredsheten og kundelojaliteten?
  • Nettbutikken må bygge på en situasjonsanalyse
  • Risikoen bedriften er villig til å ta avgjør nettbutikkens suksess
  • Mellomleddets posisjon og betydning i dagens digitale samfunn
  • Hva kreves for å etablere en egen nettbutikk?
  • Domene
  • Nettbutikkens arkitektur, infrastruktur og programvare
  • EDI og XML – to e-handelstandarder
  • Hva koster en nettbutikk?
  • Netthandel strategi (plan)
  • Innholdstrategi for nettbutikken
  • 12 lovmessige krav til nettbutikkens innhold
  • Nettbutikken sin betalingsløsning
  • Registrering, frakt og levering av ordren i nettbutikken
  • Dropshipping: Butikk uten varelager og risiko
  • Nettbutikkens sikkerhet
  • Kvalietssikring og oppfølging av nettbutikken
  • Drift og vedlikehold
  • Implementerinsstrategi for nettbutikken
  • Valg av e-handelsløsning (nettbutikk)
  • Styring og kontroll av nettbutikken
  • Slik får du kunden til å elske din nettbutikk
  • Snu retur og reklamasjoner til god kundeservice
  • Nettbutikkens angivelse av priser og betingelser
  • Hva kan vi lære av Amazon.com sin e-handelsuksess?
  • Mobil e-handel
  • Kjetil Sander
    Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.