Domene og webhotell fra OnNet.no

    Denne artikkelen er del 46 av 39 artikler om Digital markedsføring >> E-handel

Lesetid (240 ord/min): < 1 minutter

Kvalietsikring

For å sikre at alle kunder får de bestilte varene i rett kvantum, rett kvalitet, til rett tid, plass og pris, trenger virksomeheten også en kvalitetsikringsystem som kvalitetsikrer hele verdiskapningsprosessen bestillingen går igjennom fra bestillingen mottas til den er ekspedert og levert som avtalt. Mangler virksomheten et slikt system er det også umulig å oppdage eventuelle svakheter og avvik i leveransesystemet. Resultatet vil derfor alltid bli misfornøyde kunder, da ingen virksomheter klarer å skape og drifte en feilfri verdiskapningsprosess og leveransesystem fra dag nummer en.

Oppføling

Til slutt trenger virksomheten et system for oppfølging av kundene etter at varene eller produktene er levert, slik at virksomheten kan fange opp eventuell misnøye, problemer og etterkjøpsdissonans og motvirke dette gjennom å følge opp kunden med informasjon og bistand. Målet er ikke bare å skape høyest mulig kundetilfredsht, men en opplevelse av kjøpet som helst overgår de forventningene de hadde på forhånd. Dette for å skape høyest mulig kundelojalitet, tilleggs-, mer- og gjenkjøp. Samtidig som vi ønsker at flest mulig av kundene skal utvikle seg til å bli ambassadører over tid som anbefaler virksomheten til sine venner og bekjente.

Du leser nå artikkelserien: Digital markedsføring >> E-handel

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Nettbutikkens sikkerhetDrift og vedlikehold >>
    Andre artikler i serien er: 
  • E-handel (elektronisk handel)
  • B2B, B2P og B2C løsninger for e-handel
  • Netthandel fakta
  • Hva er en nettbutikk?
  • Hvorfor e-handel?
  • Hva skiller e-handel fra tradisjonelle salgs- og distribusjonskanaler?
  • Netthandelen gir et nytt kostnadsbilde for både kunden og virksomheten
  • Netthandel – en ny konkurransearena
  • Netthandel krever spesialisering for å hevde seg i konkurransen
  • E-handel: – Bør de fysiske utsalgsstedene legges ned?
  • Nettbutikk som en forlengelse av den fysiske butikken
  • Hvordan lykkes med e-handel (netthandel) ?
  • E-handel : Strategiske spørsmål som må vurderes
  • Hvordan kan en nettbutikk øke kundetilfredsheten og kundelojaliteten?
  • Nettbutikken må bygge på en situasjonsanalyse
  • Risikoen bedriften er villig til å ta avgjør nettbutikkens suksess
  • Mellomleddets posisjon og betydning i dagens digitale samfunn
  • Hva kreves for å etablere en egen nettbutikk?
  • Domene
  • Nettbutikkens arkitektur, infrastruktur og programvare
  • EDI og XML – to e-handelstandarder
  • Hva koster en nettbutikk?
  • Netthandel strategi (plan)
  • Innholdstrategi for nettbutikken
  • 12 lovmessige krav til nettbutikkens innhold
  • Nettbutikken sin betalingsløsning
  • Registrering, frakt og levering av ordren i nettbutikken
  • Dropshipping: Butikk uten varelager og risiko
  • Nettbutikkens sikkerhet
  • Kvalietssikring og oppfølging av nettbutikken
  • Drift og vedlikehold
  • Implementerinsstrategi for nettbutikken
  • Valg av e-handelsløsning (nettbutikk)
  • Styring og kontroll av nettbutikken
  • Slik får du kunden til å elske din nettbutikk
  • Snu retur og reklamasjoner til god kundeservice
  • Nettbutikkens angivelse av priser og betingelser
  • Hva kan vi lære av Amazon.com sin e-handelsuksess?
  • Mobil e-handel
  • Kjetil Sander
    Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.