Siste 50 artiklene

På denne siden finner du de siste 50 skrevne eller oppdaterte artiklene til eStudie.no.

De 25 siste:

Barnehage alder : – Hvor gammel bør barnet være?

Schore mener at barn ikke bør begynne i barnehage før de er mellom 24 og 30 måneder gamle, avhengig av barnets modenhet.

Direkte markedsføring består av 3 byggesteiner

For at direkte markedsføring skal være et effektivt verktøy, kreves det imidlertid at tre byggesteiner er til stede.

Call to action (CTA)

Call to action vil si at vi ber leseren foreta seg en eller annen handling, f.eks. be dem klikke like, dele innlegget med sine venner, fylle ut et skjema for å få mer informasjon, prøve en demo, laste ned noe eller foreta den etterlengde bestillingen.

Kundedatabasen er “hjertet” i all direkte markedsføring

En gjennomgang av funksjonen til en kundedatabase og hvordan den bør bygges opp for å kunne brukes i direkte markedsføring.

Direkte markedsføring

Et interaktivt markedsføringsystem hvor ett eller flere medier benyttes for å skape en målbar reaksjon.

Konsekvensene av å endre målgruppe

Å bytte eller endre målgruppen kan ha dramatiske konsekvenser for virksomheten, enten vi bytter, utvider eller innskrenker den.

Målgruppe beskrivelse

For å kunne bruke målgruppe definisjon i operativ markedsføring, kreves det informasjon om hvem kunden er.

Generalforsamling

En generalforsamling er den øverste myndighet i en organisasjon eller (allmenn-)aksjeselskap. Her går vi igjennom hvordan møte avholdes.

Markedssegmentering

En gjennomgang av hva markedssegmentering er og hvordan man kan bruke segmenteringsteknikker til å splitte et marked opp i mindre markedssegment.

Målgruppevalg

Hvilke markeder, segmenter og kundegrupper virksomheten bør velge som sin målgruppe er avhengig av en rekke faktorer. For eksempel:

Marked eller lokalisasjon: – To essensielle målgruppe og vekststrategier

Tidligere var beliggenheten det avgjørende suksesskriteriet i alle vekststrategier. I den digitale verden er det ikke beliggenheten, men markedet som teller.

Markedsvekst og beregning av vekstpotensial

Vi kan ikke velge vår fremtidige målgruppe uten at vi samtidig kartlegger de ulike kundegruppenes vekstpotensial.

Målgruppe

Kunden vil alltid velge det tilbudet som gir dem størst kundeverdi i forhold til de behov og forventninger de har til sluttresultatet

Potensielle feilkilder ved kvalitative undersøkelser / metoder

I kvalitative undersøkelser ønsker vi et kategori representative utvalg, og vi er derfor opptatt av å prøve å finne ut om undersøkelseenhetene våre er representative for kategorien de representerer.

Innovasjonen og entreprenørens research fase

Når du sitter med en god forretningsidè, er neste fase å sjekke om forretningsidèen er gjennomførbar i forhold til dine ressurser, lovverket og konkurransesituasjonen.

Pilotundersøkelse

En forundersøkelse som gjennomføres ved uklare problemstillinger. Baserer seg på et eksplorerende design

Risikovurdering av intern og ekstern risiko

All innovasjon er forbundet med en stor risiko som vi må prøve å redusere.

Servicekonseptet i serviceledelsesystemet

Selv om servicemedarbeiderne utgjør kjernen i servicesystemet, har serviceledelse lite mening hvis ikke servicebegrepet er definert

Serviceleveransesystemet

Denne dimensjonen av serviceledelsesystemet omfatter den operative og fysiske delen av serviceapparatet.

Servicemedarbeideren

I en serviceinteraksjon, er både den ansattes og kundens personlighet og humør med på å påvirke serviceleveransen.

Omdømme og merkevarens betydning for serviceopplevelsen

Merkevaren har stor påvirkning på kundens oppfattelse av virksomhetens servicegrad.

Organisasjonskulturen sin betydning for serviceopplevelsen

Hvordan bruke organisasjonskulturen til å styre virksomhetens service og opplevelsen av sannhetens øyeblikk.

Service planlegging

Service planlegging vil si å lage langsiktige (strategiske) og kortsiktige (operative) serviceplaner for hvordan servicekonseptet og serviceleveransesystemet skal legges opp

Servicemål

Alle virksomheter trenger et servicemål. Dette fordi servicen er hovedleveransen for tjenesteleverandørene og et viktig tillegg for produktleveransen til produktleverandørene.

Servicestrategi

Servicestrategien skal fortelle hvordan det overordnede servicemålet skal bli nådd. Dette er et strategisk planleggingsdokument

Nr. 26 - 50

Emballasje

Emballasje er alle aktiviteter knyttet til design av innpakningen til et produkt. Vi går her igjennom begrepet.

Kundetilfredshet

Kundetilfredshet er en persons følelser av glede og skuffelse som et resultat av en forventning til en situasjon eller en begivenhet.

Produktkvalitet

Kundens forventninger blir innfridd = God produkt kvalitet

Servicefeil

En serviceopplevelse som faller under kundenes forventninger såpass mye at det fører til utilfredshet.

Opportunisme

Opportunisme er når en part i et forhold er illojal og holder tilbake verdifull informasjon for sin egen vinning, på bekostning av motparten

Produkthierarkiet

Produkthierarkiet er en annen måte å gruppere produktene på og er mye brukt i forbindelse med sammensetningen av produktsortimentet

Service – et tillegg til produktleveransen

Service er en tilleggsytelse til hovedytelsen, dvs. produktet eller tjenesten du kjøper.

En ny æra med VR og AR i bruk i hele...

VR og AR blir tatt i bruk over hele verden i stort tempo » Forventer enorm vekst fram til 2027 » Nye bransjer implementerer teknologien til fordel for forbrukerne!

Produktklassifisering

Med produktklassifisering menes: "Måter å gruppere produktene i et marked inn på". Det finnes mange måter å klassifisere dem på.

Tre typer service

Når vi snakker om service må vi skille mellom Vi må her skille mellom Materiell service, Systemservice og Personlig service

Ansattes innsats og kundetilfredshet

Hvordan interaksjonen foregår mellom den ansatte og kunden er svært viktig for kundetilfredsheten.

Serviceledelse

Jobben virksomheten som helhet gjør for å skape en service som gir kunden en totalopplevelse som overgår kundens forventninger til servicen

Servicekvalitet

Servicekvalitet skapes av ansatte, men dømmes og defineres av kundene. Servicekvaliteten er forskjellen mellom forventet og opplevd service

Markedsorientert

I motsetning til salgsorientering, som fokuserer på å selge det som produseres, fokuserer markedsorientering på å utvikle tilbud som dekker behovet i markedet.

Sannhetens øyeblikk

Begrepet «sannhetens øyeblikk» beskriver samhandlingen mellom kunde og tjenesteyter (personalet), og er det som skaper kunden opplevelse

Etter kjøpet: Følge opp kunden

Skal gjøre alle førstegangskunder om til lønnsomme gjenkjøpere som blir ambassadører som anbefaler virksomhetens verditilbud til andre.

Prosjekt krever innovasjon og endring

For å kunne oppnå dette effektmålet kreves det at prosjektet kommer opp med en innovasjon som skaper en eller annen form for positiv endring

Konsept og konsepttest

Et konsept er en tankekonstruksjon som er ment å skulle bidra til å løse et problem eller tilfredsstille et behov.

Implementeringstrategi og implementeringsprogram

Selv om forandringer er like naturlig som livet selv, vil organisasjonmedlemmene ofte kjempe i mot forandringene med nebb og klør.

Lær deg et nytt språk på nettet

Hvordan lærer man seg dog et nytt språk? Ikke alle har tid til å sette seg på skolebenken eller reise på språkreise.

Prosjektevaluering

Definisjon Når vi snakker om prosjektevaluring mener vi:En systematisk datainnsamling, analyse og vurdering av en planlagt, pågående eller avsluttet aktivitet eller fase i et prosjekt....

Erfaringslogg

Erfaringsloggen er en felles kunnskapsbank i form av en logg som beskriver hvilke erfaringer vi har gjort oss underveis i prosjektet

Statusrapport ( prosjektstatus rapport )

Statusrapporten prosjektlederen leverer til styringsgruppen og prosjekteier bør være basert på et forhåndsdefinert rapporterings system

Prosjektrapportering

Alle prosjekter trenger et oppfølgings- og rapporterings system. For at dette systemet skal gå overens med alle prosjektmedarbeiderne så må det godkjennes av prosjektleder.

Styringsdokument

Styringsdokumentet peker ut kursen og omfanget og danner (sammen med prosjektplanen) “kontrakten” mellom prosjektlederen og prosjekteieren