skrivebordundersokelse

Skrivebordundersøkelse og sekundærdata

Denne artikkelen er del 19 av 40 artikler i om Situasjonsanalyse

Denne artikkelen er del 2 av 13 artikler i om Datainnsamlingmetode

Denne artikkelen er del 1 av 26 artikler i om Sekundærdata

Denne artikkelen er del 17 av 17 artikler i om Metode

Denne artikkelen er del 4 av 20 artikler i om Research fasen

Lesetid (240 ord/min): 7 minutterHva er en skrivebordundersøkelse og sekundærdata? Hvordan lage og benytte en skrivebordundersøkelse? Hvilke feilkilder vil dataene ha?

Interessent , interessentanalyse og Interessentkart

Denne artikkelen er del 15 av 40 artikler i om Situasjonsanalyse

Denne artikkelen er del 33 av 34 artikler i om Arbeidsbetingelser og markedssystemet

Denne artikkelen er del 1 av 10 artikler i om Analyseteknikker for eksterne arbeidsbetingelser

Denne artikkelen er del 5 av 20 artikler i om Research fasen

Lesetid (240 ord/min): 14 minutterSkal gi svar på: Hva gjør virksomheten, hvilke interessenter blir berørt av virksomheten, hvilken relasjoner finnes mellom dem og hvilken form for kommunikasjon krever dette?

markedssystem

Markedssystem

Denne artikkelen er del 3 av 22 artikler i om Holistisk Systemledelse

Denne artikkelen er del 15 av 27 artikler i om Grunnleggende markedsføring

Denne artikkelen er del 4 av 34 artikler i om Arbeidsbetingelser og markedssystemet

Denne artikkelen er del 6 av 20 artikler i om Research fasen

Lesetid (240 ord/min): 3 minutterMarkedsystemet er omgivelsene som omgir en virksomhet og omfatter alle interessenter som har interesse av å påvirke organisasjonens eksistens, vekst og kurs i fremtiden.

Konkurranseanalyse

Konkurrenter

Denne artikkelen er del 10 av 34 artikler i om Arbeidsbetingelser og markedssystemet

Denne artikkelen er del 1 av 16 artikler i om Konkurrent

Denne artikkelen er del 9 av 20 artikler i om Research fasen

Lesetid (240 ord/min): 10 minutterEn virksomhet som tilbyr lignende verditilbud (produkter og tjenester) til det samme markedet som virksomheten satser på med sitt verditilbud

konkurranseanalyse

Konkurrentanalyse («5 forces»)

Denne artikkelen er del 24 av 40 artikler i om Situasjonsanalyse

Denne artikkelen er del 10 av 16 artikler i om Konkurrent

Denne artikkelen er del 3 av 5 artikler i om Strategiske analyseteknikker

Denne artikkelen er del 8 av 20 artikler i om Konkurransefortrinn

Denne artikkelen er del 10 av 20 artikler i om Research fasen

Lesetid (240 ord/min): 14 minutterEn analyse av bedriftens omgivelser på et bransjenivå, og bygger på tesen om at konkurransefortrinn oppnås ved å posisjonere seg overfor de 5 konkurransekreftene på bestemte måter.

implementeringstrategi

Konkurransefortrinn

Denne artikkelen er del 10 av 16 artikler i om Strategisk planlegging

Denne artikkelen er del 2 av 20 artikler i om Forretningsstrategi

Denne artikkelen er del 8 av 16 artikler i om Konkurrent

Denne artikkelen er del 1 av 20 artikler i om Konkurransefortrinn

Denne artikkelen er del 11 av 20 artikler i om Research fasen

Lesetid (240 ord/min): 9 minutterKonkurransefortrinn er unike egenskaper ved et verditilbud som konkurrentene ikke har og som kundene oppfatter som viktige ved kjøp.

Kundeverdi

Denne artikkelen er del 4 av 36 artikler i om Markedsplan

Denne artikkelen er del 34 av 48 artikler i om Service og serviceledelse

Denne artikkelen er del 12 av 20 artikler i om Research fasen

Lesetid (240 ord/min): 7 minutterKunder er alltid verdimaksimerende. De vil derfor alltid velge det produktet eller tjenesten som gir dem “mest opplevd verdi” for pengene

kundeverdianalyse

Kundeverdianalyse

Denne artikkelen er del 28 av 40 artikler i om Situasjonsanalyse

Denne artikkelen er del 3 av 36 artikler i om Markedsplan

Denne artikkelen er del 33 av 48 artikler i om Service og serviceledelse

Denne artikkelen er del 11 av 16 artikler i om Konkurrent

Denne artikkelen er del 9 av 15 artikler i om Analyseteknikker for interne arbeidsbetingelser

Denne artikkelen er del 13 av 20 artikler i om Research fasen

Lesetid (240 ord/min): 11 minutterAlt kunder legger vekt på før, under og etter kjøp av et produkt eller tjeneste på et psykologisk, sosialt og funksjonelt nivå

trend

Trender og trendforlengelse (kurvefremskrivning)

Denne artikkelen er del 6 av 10 artikler i om Prognosering

Denne artikkelen er del 5 av 18 artikler i om Bivariat analyse

Denne artikkelen er del 9 av 10 artikler i om Analyseteknikker for eksterne arbeidsbetingelser

Denne artikkelen er del 16 av 20 artikler i om Research fasen

Lesetid (240 ord/min): 7 minutterMed trender mener vi utviklingslinjer i et statistisk materiale og omfatter alt fra å trekke opp kurver på frihånd i et diagram, til mer kompliserte matematiske beregninger

soft-analyse

SOFT-analyse (også kalt SWOP- og SWOT-analyse)

Denne artikkelen er del 38 av 40 artikler i om Situasjonsanalyse

Denne artikkelen er del 34 av 34 artikler i om Arbeidsbetingelser og markedssystemet

Denne artikkelen er del 2 av 15 artikler i om Analyseteknikker for interne arbeidsbetingelser

Denne artikkelen er del 17 av 20 artikler i om Research fasen

Lesetid (240 ord/min): 8 minutterHva er en SOFT-analyse eller SWAP-analyse eller SWOP analyse som nyere markedsføringsteori ofte omtaler denne analysen som? Hvordan gjennomføre en slik analyse, og hva kan jeg bruke den til?

vitenskap

Produktutvikling og teknisk utvikling

Denne artikkelen er del 14 av 20 artikler i om Innovasjonsmodell

Denne artikkelen er del 19 av 20 artikler i om Research fasen

Lesetid (240 ord/min): 4 minutterHittil har produktet bare fremstått i form av beskrivelse, løse skisser eller i beste fall en arbeids prøve. Når man nå går over i en konkret produktutvikling, medfører dette langt større kostnader og investeringer enn tidligere. Produktet må nå utvikles til en prototype.